AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

(^.<) Belajar di bawah pokok.

Jika kita dengan ayat "belajar di bawah pokok" tentu benda pertama kita fikirkan adalah sesuatu yang kurang atau sesuatu yang slumber. Kali ini saya nak kongsikan pemandangan semasa saya melalui satu lorong di tempat saya belajar. Saya mendapati adik2 saya sedang membuat sesuatu di bawah pokok! dimana kelas mereka? kenapa mereka memilih lokasi ini? Kelas kekurangan? adakah mereka sedang melakukan perbincangan?

Sekali saya lihat memang begitu la gayanya, seperti orang yang tiada tempat untuk belajar lagi. Kemudian saya meringankan tulang untuk melangkah ke tapak tersebut... dan akhirnya terlihatlah sebuah suasana yang...





HAhahhaa!well.. kalau nak cari idea buat macam ni. Untuk subjek lain pun ok kan? tapi biasa la..semua orang lebih suka dalam bilik sejuk berpenghawa dingin. Tapi kenapa mereka tidak? Cuba kita bayangkan kalau mereka buat kerja tu dalam bilik.. dengan bau cat nya..bau pelarut.. OMG!!! semua kemabukan la nanti! x siap la kerja tu!! paling teruk pun ada kerja yang telah bertukar tema..jadi kerja lain pulak!hahaha! tak apa.. yang pasti..memang enjoy mereka keluar dari ruang lingkup tertutup tu. Oh ya sebelum terlupa..yang berdiri tu adalah pensyarah kami. A popular one! One and only!! namanya? Rahsia..hehehe..pensyarah seni yang berbakat.

~TQ(^^)~

0 Comment:

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...