AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

(O.o) Kenapa Buat Blog


Terjaga dari alam mimpi yang panjang... Malas nak bangun pagi..Boringnya..dah melihat komputer macam x ada feel lagi nak diperkatakan. FB semuanya dah macam x ada apa2 menarik lagi..Hehehe..semua orang macam nak popular jer dalam tu..termasuk aku sendiri... Banyak la yang aku telah postkan..tapi rasa best juga bile melihat layout FB hahahaha!

Urgh..Blogging, sebenarnya tujuan saya blogging ini untuk suka2.Malas nak cerita panjang. Sebab kalau panjang2 cerita pun aku lenguh menulis.  Ada yang blogging untuk jiwang2..ada yang untuk bisness..ada yang..ok..malas nak senaraikan so aku listkan (bukankah perkara yang sama juga tu..?):

Kenapa orang membuat Blog
Pada pendapat saya terdapat 10 sebab utama yang menyebabkan orang suka buat blog:

1. Business
2. For Fun
3. Jiwang Jiwang
4. Kongsi maklumat
5. Menjahanamkan bahasa (banyak guna bahasa x formal.. saya?..Kekeke..lepas ni formal lah..)
6. Menghasut (politik / perniagaan)
7. Kongsi lirik lagu dan chord
8. Jadikan tempat hiburan dengan meletak isu2 terkini, artis, gambar pelik dan lain-lain..
9. Sebagai diari
10. Identiti institusi (sebagai rekod digital)

Ini berdasarkan pendapat saya la.. saya buka prof or saintis.. so x perlu guna idea ini untuk tujuan buat research anda.Hehehe..

0 Comment:

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...