AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

(0.0) Penyakit Cosplay?!!

Salam sejahtera semua, aku terserempak dengan seorang rakan yang agak nerd dalam FB aku tetapi kali ini penampilan beliau lebih kool dan gempak! Apa kes ni? kenapa perubahan yang mendadak dan mengejut ini terjadi. Adakah beliau telah diserang sejenis wabak atau penyakit? akhirnya aku mengetahuinya, beliau telah berkenalan dengan beberapa orang rakan di sekitar sini la agaknya... dan beliau telah dijangkiti penyakit yang boleh tahan ini iaitu... C.O.S.P.L.A.Y Check FB kawan saya klik ini



Dalam tulisan Jepunnya ia disebut dan dilihat sebagai コスプレ kosupure. Kenapa menjadi COSPLAY pula? mari aku terangkan COS+PLAY=Costume+Play. Dalam seni visual, ia juga dinamakan performance art . Dalam cosplay ini, orang yang memperagakan pakaian ini tidak terhad kepada mana2 budaya dan watak. Tapi pada masa kini, remaja2 lebih cenderung memperagakan watak ANIME dan idola mereka. Di babawa merupakan beberapa watak anime yang telah dicosplaykan.

1. Ryu dalam watak Street Fighter.

2. Siapa yang tak kenal Dragon Ball watak Son Goku
 3. Ini dalam game dan Movie.. Final Fantasy.. Cloud Strife..
 4. Chun Li dari Street Fighter games dan movie..
 5. Anime Air Gear!!
 6. Siapa ni? Tak kenal lah!!! Hehehehe..
 7. Sakura dalam anime Naruto!

Kerana minat cosplay menjadi sambutan, kerana mencari keyakinan diri yang pasif beraksi dalam cosplay, kerana kurang bersosial cosplay menjadi medium bersosial... masing2 membawa cerita baru dan bergaul dengan rakan yang sama minat. Well, cosplay x lah seteruk mana ada kebaikannya. Bukannya sekadar mengubah identiti. Bagaimana kalau kita saksikan "Teater Musikal Ipin dan Upin" di Istana Budaya? Boleh dikatakan cosplay kah itu?


Rasanya saya sesuai memperagakan watak apa? Hehehe.. memperagakan watak diri sendiri la. Hahaha!! Macam mana dengan Iron Man? dalam The Avengers? Hehehhe.. Mahal sangat la suit besi tu. Well Thanks 4 reading ~TQ (^^)~

2 Comment:

shinji izac said...

budak umah mmg minat ngn cosplay nie..
diorang buat sendri je..
kalo custom yg rumit tu, sampai beribu kos diorg wat.. huhu~

AkuMalas said...

@shinji izacYa betul tu! siapa budak yang u maksudkan tu?adik u ker? Mahal juga hobi ni!

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...