AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

(",") Bangun Pagi yang..


Morning 2 all, Ok.. biasanya aku share comment2 yang pendek2 now izinkan aku berceloteh. Mempersembahkan "celoteh daripada Aku Malas".

Ok, pertama kita bangun pagi dan buka mata. kali ini bangun tanpa disebabkan apa2 punca yang menyebabkan kita bangun.. terutamanya ALARM KELOK!! Ok!! aku tahu yang hari ini adalah hari Sabtu yang indah serta permai! Yeahh!! ok, rasa nak bangun dari katil.. tapi mata terus terpaku pada phone, biasa la.. kita nak tengok msg dan jam berapa kita bangun.. 



WHATTT!!! 11.20am!!! DEMMmmmMMMmmmMMmm!!! Aku dah terlepas 3 jam yang berharga!!aku terlepas breakfast!!! Bayangkan apa yang dapat terjadi dalam masa 3 jam yang terlepas tu!!!  Kalau aku bangun awal sikit tadi tentu aku sempat breakfast dan baca majalah di ruang tamu!! dalam 3 jam tu aku dapat msg lebih dari 99 msg kepada dady dan mumy di hujung minggu! DALAM 3 JAM TU!!!  aku dapat habiskan 10 mukasurat buku untuk mengulang kaji demi ujian minggu depan!!

So? bagaimana nak kembalikan detik2 3 jam tu? aku dah terlepas perkembangan dunia selama 3 jam tu!!! Kan best kalau ada MESEN MASA.. kembalikanlah detik 3 jam yang terlepas itu. sekali salah tekan..

DEMMMMmmMMMmmMMm ingatkan kembali ke detik 3 jam yang lalu rupanya kembali ke 3 TAHuNNNNNN yang laluuuuUUuuuUUUu!! aduhh!! kena mengulang pengajian lagi la kat Miri ini! OMMMGggGGGgg!! apa yang aku buat dalam masa 3 tahun tu??


aku akan kembalikan muscle aku?? apuuuu!! 3 tahun yang lalu aku masih KUruSSS la woii!!! ArrrggggghhHHHh!! stress..stress.. dengan fikiran sebegini!! 3 jam yang lalu.. apu.. tiba2 hari Sabtu ni rasa sangat bengang.. rasa ada perkara yang kurang.



Mula la melangkah ke depan laptop sambil meneguk kopi yang disediakan oleh pembantu rumah aku.. sedap jugakopi ni. Kenapa x minta pembantu ni yang kejutkan aku pagi tadi huh? mungkin dia x berani memandangkan dah 7 orang pembantu rumah aku berhenti kerja gara2 keganasan aku sewaktu tidur.. ye la..sekali tu ada seorang pembantu rumah yang nak kejutkan aku dari tidur disebabkan rumah terbakar..aku tumbuk dia terus macam game lawan2 tu!! patah dagu beliau!! aku pun  tak sedar yang aku ni ganas time digangu semasa tidur..

Dah la bercakap pasal pembantu rumah.. aku bawa kopi ke depan laptop.. sambil makan cokelat FerariLosyen. Jenama apa cokelat ni? Warna emas2... sedap juga..emm.. Face Book.. ya!! dapat ku kembalikan 3 jam yang lalu dalam FB?!!! tegok2 commant rakan2 di awal pagi.. 

lebih dari 99 orang ucap selamat pagi.. x ada cara kreatif ke nak ucap ni?aku nak ucap macam mana?Ni ada yang post gambar2 makanan.. Breakfast dia pagi tadi kot..hehe~ ooo..inilah detik2 3 jam yang lalu.. ini yang mreka buat.. ada gambar kucing.. ada orang like gambar aku..emmmemmmmmm EHHHHH!!!! 


WWWHHHATTTT!!! 3 jam yang lalu mreka ni main FaseBUK!!! Ni yang kita buat masa ni??? bangun terus FB??!!! Kalau macam ni aku.... (celoteh pun diteruskan sehingga aku lupa habiskan kopi panas itu.. TAMAT..Thanks 4 reading)

0 Comment:

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...