AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

(+.+) Kecomelannya Akan Mengobati serta Menghantuimu!!

Saya suka sangat pada kucing!!Tak la sampai mengahwini kucing tu!!Dalam keluarga kami, adanya 2 ekor kucing yang real2 bukan anak patung atau bantal peluk yang berbentuk kucing! Memang real.. oh?anda pun ada rupanya?hehehe..sama la kita sama minat kucing kan? Apa-apapun kucing ni merupakan haiwan yang sering mencuit hati saya. Maklumlah dengan sikap slumbernya dan telatah pemalas tahap gabannya sentiasa menghilangkan stress saya.



Kalau lepak di pasar atau jalan, memang saya akan memanggil mana2 kucing yang terserempak dengan saya!kekadang tanpa segan silu saya akan memeluknya! memang dah dasar kaki kucing katakan. (bukan kaki lepak dan kaki yang sewaktu dengannya...) Jika stop kat Pet Shop, memang Kucing akan menjadi mangsa aku! ambil gambar la..pegang2 la..aduh!!memang best la jika hidup dengan kucing ni! Tapi payah juga menjaganya kan? Terutamanya jika kucing tu Mahal... Ye la.. makan minum kena jaga.. Ada medical check up juga!!secara bulanan lagi tuh.. Nenek saya di kampung pun tak perlukan medical check up sekerap tu. Hehehe.. Eyy~ Mana boleh bandingkan kucing dengan manusia.. Sorry Nenek..hehehe..

Dalam Kajian saintifik bidang psikologi, pernah dinyatakan dalam jurnal perubatan bahawa individu yang memelihara binatang peliharaan (bukan untuk dimakan) memiliki peluang yang kecil untuk menghidapi tekanan mental dan mempu mengurangkan stress. Betul ke? Klik di sini jika nak melihat "Gaya Hidup bagaimana mengurangkan stress bersama haiwan peliharaan" Jika saya penghidap asthma? ayo..yo.. saya akan pelihara haiwan yang tidak berbulu la.. seperti tokok or ular sawa.. Hehehe~

Ok!! Kembali kepada topik!! Kucing oh kucing!! Dalam bahasa Melayu Sarawaknya Cat oh cat (Pusak oh pusak) HEhehe..jom kita lihat telatah kucing2 ini.








HAhahaha!kiut kan? Memehhhh arrr.. eh?macam tag line dalam "KL Gangster" pula.. Cuba buat tag line kucing pula? Memenggg arrrw.. Hehehe.. Ok, dalam kenikmatan menghayati kekiutan kucing ini ada satu movie yang akan membuatkan anda merasakan bunyi kucing ini satu perkara yang menakutkan. Berita baik kepada peminat Drama bersiri Korea City Hunter.. anda mungkin mengenali pelakon utama Movie ini.Hehehe.. Movie ini lama dah di pasaran dan telah lama ditayangkan iaitu pada 7 Julai 2011. 

Apa yang special mengenai cerita ini? Kucing ini dapat melihat benda yg kita x nampak..hehehe... ye la.. heroine tu kerjanya merawat haiwan.. u cari sendiri la.. tajuknya The Cat (orang kata movie ni.. sebagai.. Gadis penyayang kucing yang membawa malapetaka..eee~)


Lihatlah posternya di bawah..Hehehe.. 


Thanks 4 reading my Blog (^^) Ingat ahhh... Saya suka kucingg... Bunyinya sentiasa membawa ketenangan..dan mencuit hati. Tapi... Tahukah anda.. Mata kucing dapat melihat spektrum cahaya yang kita x dapat lihat????... EEeeee~ jika kucing anda berkelakuan pelik.. faham2 je la..terutamanya bila dikala bulan mengembang.. ~TQ(^^)~

2 Comment:

THE LEKAT LEKIT STORY said...

saya sejak lahir lagi dah terbiasa hidup dgn kucing jadi tak tau la mcm mana rasa x minat kucing. Kucing memang salah satu pets yg boleh hilangkan tekanan. Telatah dorang sgt2 sweet. Tp kalau yg nakal memang geram

AkuMalas said...

HAhaha!!really agree with That my gang!hehe.. Saya pada awalnya memang dilarang memelihara kucing.. biasa la asthma.. Then curi2 jaga di rumah!!Time ayah tahu!!habis kena marah!!then ayah lihat x juga saya dan adik sakit..kami happy dengan kucing..Then dia beranikan diri membenarkan kami memelihara kucing pertama yang bernama KITTY (tetapi jantan..maklum la..1st time jaga kucing..x tahu nak bagi nama apa) Thanks 4 comment.

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...