AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

(O.o) RASA NAK PICIT PICIT JEER!!!

Kerja orang malas macam aku? ya.. memicit benda yang tak terfikir nak dipicit! Ni spesis haiwan yang sangat kiut! Memang kiut! Jika dilihat lama2 dalam sangkr tu boleh memukai jiwa dan raga! Gila Beb!! Ni kerja orang malas ni.. tengok jer kerja..tengok haiwan dalam sangkar..tengok..dan tengokk.. sampai 1 jam kemudian senyum2 sendiri... lepas dah tengok terus nak pegang.. geramnya!!

Pelik betul lah!apa yang digembirakan haiwan ni? pandai senyum la!! betul-betulll ke ni? atau hanya reaksi muka mereka? Cuba tengok lagi!! tidur baring macam manusia!!menguap lagi tu!!! tak takut bila dipegang!! berani juga haiwan ni ye? Geramnya aku!!!








Lihatlah telatah Hamster ni! I love haiwan ini!! Cool jer buat lawak, x kisah dengan apa yang terjadi..dia dan sangkar dia jer..x payah sibuk2 dengan hal politik di luar sana..just sit there..rest..makan kuaci..makan minum tidur! Namun tetap juga kiut! kalau kita jadi macam Hamster..makan tidur jer kerja.. rasanya kita x kan jadi kiut.. jadi hantu mak Limah ada la. Huduh! bau hapak!

Nah!! rasakan terbang bergolek la kau sebab main benda tu!!wakakaka!!tetap kiut juga dia bergolek jatuh!!memang mencuit hati betul lah haiwan ni!

Jom picit2 haiwan peliharaan ini. so cuttteeee!~ Kalau kucing saya nampak ni..mesti confuse punya la.. sebab kucing saya x pernah jumpa hamster hehehe.. mungkin kucing saya ingat Hamster yang kecil ni bukan tikus tapi permainan.





Saya nak picit Hamster!!! ~TQ(^^)~ 

2 Comment:

shinji izac said...

waaaaaa........
comel nye...
tapi nk bela, diorang kate hamster ni kencing die busuk sgt la... huhuuh~~

AkuMalas said...

@shinji izacMemang nak bela. Tapi ada kucing kat rumah.. Mengenai kencing dia tu.. memang busuk. Tapi kalu dah sayang,memang aku x kisah... :)

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...