AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

(~,~) Senjamu menjentik rasa

Dah petang dah ni...Oh ya, salam sejahtera kepada semua. Dalam keadaan malas aku membuka langkah menuruti alam sekembalinya dari GYM. Aku Sempat mengambil beberapa keping gambar IPGKS Miri. Tempat aku study la, dengan nama penuhnya Institut Pendidikan Guru Kampus Sarawak di Miri. Kenapa tempat ni special sangat bagi gue? Sebab ia tepi pantai dan sempoi... Nak tengok suasana IPGKS Miri di Sarawak yang terletak dekat dengan pantai? Nak saya dermakan suasana senja ini kepada u all.

Dalam kekaburan gambar ini ya... Nampaknya mentari terbenam di lautan pantai Bakan Miri. Bunyian ombak rindu kedengaran.. Ombak Rindu?
 Ni asrama aku.. Kreta tu bukan aku yang punya, aku x perking sebarang la..
 Ni surau di depan asrama aku..
 Ni warna awan senja di bahagian pejabat am..
Demikianlah alam kian berlalu meniti waktu, dan aku semakin tua di situ..di tempat aku menuntut ilmu..merasakan segalanya kian beku..kaku di dalam album rindu..aku teruskan jeritan usaha jiwa..mengejar impian dirasa..memanah cita-cita..di bandar raya Miri senja.

~TQ(^^)~

0 Comment:

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...