AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

(^v^) Anda silap mengenai jumlah mangsa Shark!

Eyyy, aku ni.. dalam saat2 tunggu filem KL gangster ke 2 sempat juga aku baca beberapa fakta mengenai shark.. Bukan dalam gambar bawah ini ahh.. tetapi mengenai haiwan yang kian terancam yang sering masuk dalam channel discovery tu!!
Ops lupa beri salam..ok, Salam sejahtera, Aku kali nak berkongsi maklumat mengenai jerung (Shark) a.k.a Ikan yu. Berdasarkan pembacaan aku la..ok, jom kita mula!! Sebelum mula kita panaskan badan dan ready untuk membaca.

Kenapa kita harus takut akan ikan jerung? Adakah gara2 reputasi ikan tersebut di dalam movie adalah ganas? Untuk pengetahuan anda, ikan jerung sebenarnya pemalu. Ikan tersebut mampu mengesan denyutan jantung daripada impuls elektrik di dalam organisma. Jika anda takut dan jantung anda berdenyut kencang, anda mungkin dianggap ancaman dan makanan… Be cool.. Ikan jerung hendaklah sentiasa berenang supaya air yang mengandungi oksigen sentiasa mengalir ke dalam mulutnya. Jika siripnya dibuang dan dijadikan sup maka matilah ikan itu sebab tak dapat berenang.



Untuk pengetahuan anda berikut merupakan perbandingan jumlah mangsa ikan jerung dan lain2 sebab kematian:

1.      Ikan jerung bunuh 5 0rg setahun
2.      Gajah dan harimau 100 orang setahun.
3.      Dadah membunuh 2400 orang setahun.
4.      Kamalangan jalan raya membunuh 1200000 orang setahun
5.      Kebuluran membunuh 8000000 orang setahun.

Apakah yang harus anda takutkan sebenarnya? Sebenarnya manusia yang lebih kejam dari jerung.. Manusia membunuh lebih dari 15000 ekor jerung dalam masa sehari. Siapakah pemangsa dan mangsa di sini?

~(^^)TQ~

0 Comment:

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...