AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

(*w*) Domo what Domo?


Salam sejahtera semua, Kita selalu melihat domo ada di mana2 kan? Eh? Apa benda Domo tu? Jom kita lihat asal usul Domo dan ciri2 utama Domo:

  1. Menetas dari telur
  2. Bermulut besar dan bermata kecil
  3. Berbadan segi empat
  4. HAnya mengeluarkan bunyi bertona rendah
  5. Suka makan nikujaga, Sup ubi dan daging masakan Jepun.
  6. Sangat benci Apple!
  7. Tinggal di bawah tanah bersama arnab tua bernama En. Usaji
  8. Mereka tinggal di bawah tanah bersama 2 ekor kelawar bernama Maya dan anaknya Mario.

Watak ini muncul kali pertamanya di dalam Tv pada tahun 1998 pada bulan December di jepun sempena ulang tahun ke-10 Siaran stesen NHK di Jepun. Jom kita lihat barangan yang bertemakan DOmo! banyak nya pelbagai jenis!








Ni hasil menggogle yang aku buat. Banyak betul barangan yang bertemakan DOmo! Bijak sungguh pencipta watak ni. Watak yang mudah tetapi menjadi pujaan ramai. Bila lagi kita nak buat watak kita? Upen Ipen? Ucup Santoreyan? Kelawang Man? Hehehe... BOBOBOY!!! Nice!! JAngan lupa.. Anak2 sidek.. One of my fav.. Terima kasih kerana membaca. 

~TQ(^^)~

2 Comment:

THE LEKAT LEKIT STORY said...

apa yg penting mulut dia x pernah tutup/.. :D

AkuMalas said...

Tu la.. memang pencipta watak ni bijak kan? popular juga..

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...