AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Kenapa maki kreta tempatan?

Salam sejahtera kepada semua, hari tu aku terlihat post ini dalam facebook, iaitu gambar kreta yang kemek melanggar basikal. Hehehe.. isu nya bukan pasal langar2.. tapi pasal kejuruteraan keselamatan dalam pengangkutan.

Atas ni gambar kreta Chevrolet

Ada yang maki dan mempermainkan kreta tempatan. Kata mreka kreta SAVVY lembut lah x der kualiti la.. well, buat pengetahuan u all. Kalau lembut pun x apa, asalkan selamat.. Bumper dia tu dapat menyelamatkan banyak perkara!! antaranya:

  1. Orang yang dilanggar memiliki peluang yang lebih baik untuk tidak mengalami cedera parah.
  2. Tuan punya kreta dapat selamatkan duitnya sebab bumper ni dapat direpair lebih mudah dan murah jika dibanding dengan bumper besi dan keras dan mahal dan..da..dan..hehehe.
Gambar di bawah menunjukkan motif mengapa bumper direka untuk menjadi lembut, supaya meresap daya perlanggaran di bahagian kakai dan seterusnya mangsa tidak masuk ke bawah kreta melainkan mengelongsor ke depan tingkap dan mengucapkan "HAI" kepada anda dan anda akan kata "OMG!!" dia pula kata "AMBIK GAMBAR AKU CEPAT!!" kamu pula jawab "UNTUK APA?!!" Dia pun balas "UNTUK POST DI FB!! SUPA ORANG MAKI KRETA KAMU YANG LEMBIK BUMPER INI!!" HAhaha!! 


Tak la seperti gambar di bawah..kot..hahaha!!suka hati jer aku lukis..hehehe..

Sebagai bacaan tambahan anda, Saya terjumpa satu mamat ni, dia ada pendapat dia sendiri mengenai isu di atas, pedas berapi juga cara dia comment tu.. baca di sini. Kawan ni kata itu mungkin bukan kreta tempatan. 

Gambar di bawah menunjukkan kreta yang bumpernya lembut telah diketuk keluart dan hanya perlu dicat sahaja untuk dibaik pulih.. Mudah kan?

Kalau dah macam gambar di bawah ni.. nak repair lagi ke? Hehehehehh.. 

Ujian perlanggaran dujalankan untuk melihat tahap keselamatan pemandu dan juga orang yang dilanggar. HAhaha!! sakit tu..

Bayangkan kalau bumper sekeras ini melanggar kaki anda dan daging kaki anda tertinggal di dalam bumper itu..Eeeeeeee~ Tajam bumper tu!! Kalau lembut x la ngeri sangat...

Ni antara rekahan pada bumper kreta yang keras.. masih dapat repair.. tapi agak mahal.. tapi, mangsa yang kena langgar tu masih dapat repair ke mental nya? Kalau langgar tiang kira ok la..hehehe. Lari jer!!

Jangan jer la melanggar seperti animasi gambar di bawah.. berkecai manusia!!

Love u all!! Terima kasih sebab sudi baca celoteh aku di sini. Dari IPGKS Miri. ~TQ(^^)~ main internet tu, jangan lupa makan, kalau belum mandi tu mandi la cepat2!! bau!!

2 Comment:

Si Tuyuk said...

hi,,,lucu juak upa keta ya owh..hihi..kmk dah follow ktk,..mun free datanglah blog kmk..

AkuMalas said...

Wokeyh!! hahaha!! love ur name!! Tuyuk! hahaha!! ok..kmk follow kitak.

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...