AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

(*.*) Kepala Hotak Kau!

Ketuk ketuk kepala!! Aduh!!! Siapa berani ketuk kepala aku?!! Tiada siapa yang biasa dan selesa dengan hukuman dan tindakan mengetuk kepala. Kat tempat aku study pun (IPGKS Miri) nak pukul murid2 pun tak boleh. tidak elok mengetuk kepala kerana dalam kepala tu ada otak. Otak merupakan organ yang penting. Disanalah perbuatan dan fikiran dilahirkan. Jom kita lihat benda berkaitan dengan otak?

Gambar di bawah menunjukkan saraf yang bersambung dengan otak.
 Gambar di bawah merupakan gambar tengkorak yang kosong tanpa otak. Di situlah otak kita dilindungi.
Gambar di bawah merupakan contoh masaalah pada otak. Masaalah di bawah adalah Hypertensive hemorrhage.
 Gambar di bawah adalah gambar otak dari bawah.
Otak ditimbang!! Berapa beratnya?
 Inilah keadaan otak hasil dari imbasan.
Otak merupakan organ yang mengawal semua sistem badan kita. Jika lengan patah jantung berlubang semua itu dapat direpair diganti. Jika otak berlubang dan cedera? Memang susah lah... Kalau otak patah? Gila la jawwabnya. Oleh itu, biasakan diri melindungi kepala daripada kecederaan dan penyakit. Hehehe.. Penyakit otak? Hehehe..gaya hidu sihat.. Itu clue dari aku. ~TQ(^^)~

0 Comment:

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...