AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Kita semakin hebat? Menderma Muka?

Teknoligi perubatan kian meledak sekitar 20 tahun kebelakangan ini. Dalam 20 tahun yang dah lalu, kita diperkenalkan dengan teknologi klon, genetik engineering dan banyak lagi. Kali ini aku nak share mengenai perubatan repair organ kulit. Tak sangka kita mampu mengubah sesuatu kekurangan itu. Untuk meningkatkan keyakinan kita mula berusaha membantu mereka yang memerlukan rawatan wajah yang cacat disebabkan pelbagai faktor. Jom kita lihat beberapa gambar yang berkaitan dengan muka. Muka yang telah diperbaiki...

Seorang tentera bernama Mitch Hunter telah mengalami kecacatan disebabkan renjatan elektrik ketika meyelamatkan seorang wanita dalam sebah kemalangan di jalan raya. Beliau nekad mengangkat wayar elektrik yang mengancam wanita tersebut selama 5 minit dan beliau... faham2 je la..





Di bawah merupakan gamber beliau bersama isterinya.
 Ni beliau bersama anaknya.
 Ni pula muka beliau selepas direpair. Beliau mendapat wajah baru daripada seorang penderma.


Sejak tahun 2005, 11 pembadahan wajah yang serupa telah berjaya dilakukan. Pembedahan pertama adalah di Perancis.

Kemajuan ini baru sahaja dalam lingkungan 20 tahun. apa lagi yang akan kita capai dalam 20 tahun yang akan datang? memandangkan perkembangan teknologi semakin pesat dan sangat cepat! Terima kasih kerana membaca, sekian ~TQ(^^)~

0 Comment:

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...