AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Takala syok, saat itu masa berlalu x terasa...

Salam sejahtera kepada semua pembaca blog Aku Malas. Ok, klip..klap..klip..klap masa berlalu mata terpejam tertutup tidur. Alamak dah tahun 2012 la! Rasa baru macam semalam masuk ke IPGKS Miri. Nampaknya x terasa saat2 berlalu di dunia ini. Mungkin saat akau terjaga esok sudah ada insan tersayang yang bering di sampingku dengan cahaya mata kami. Aduhh.. x terasa. Bagaimana keadaan dunia IPGKS Miri pada tahun 2008-2009? semuanya ada pada gambar dan kenangan...

Dulu dalam kelas aku melihat kawan-kawanku bermain gitar dan bergurau senda. Maklumlah masih muda time tu. Sekarang dah malu-malu nak buat lawak. Hehehehe..
Dulu buat kerja bersama senior di galeri. Kini jarang sangat dah, maklumlah polisi untuk senior tinggal di luar kampus telah memisahkan kami untuk berkongsi ilmu dengan lebih mudah. Tapi x apa, semua itu dikira sebai cabaran!
Kalau nak kemas-emas barang tu, memang junior yang kena buat. Alasannya adalah untuk membiasakan diri dalam dunia IPG. Tapi kini, kami dah x buat semua benda tu. Maklum lah.. tinggal 3 semester lagi.
Dulu seronok melawat pantai, maklumlah aku ni asalnya dari pedalaman hutan, jarang sangat tengok pantai. Sekarang, kalau diberi Rm100 pun. Rasa malas nak lepak ke pantai.
Dulu, rasanya malam-malam sangat meriah apabla jiran-jiran dari pelbagai pengajian melawat dari bilik ke bilik berkongsi cerita. Sekarang semua cerita dikongsi dalam FaceBook. 
Lawatan merupakan satu aktiviti yang mehyeronokkan. Sekarang kalau nak buat program, memang susah la.. sebab banyak isu. Kena buat itu dan ini. Paling sensetif bila bercakap mengenai wang. HEhehe.. Dulu x ada wang pun masih enjoy..
Seronok bersama-sama rakan melihat suasana di tempat baru. Kini macam dah rumah sendiri dah di IPGKS Miri dan pantainya x ada tarikan lagi. Maklumlah dah 4 tahun di sini. :)
Duduk dulu x dikira membuang masa. Sekarang, kalau duduk x buat kerja x senang hati. Maklumlah... dah banyak kerja dan perkara perlu diselesaikan.
Inilah gaya dulu kalau ambil gambar. Memang happy. Sekarang dah pandai kontrol ayu. Semua dah makin matang dah tahu hala tuju masing-masing.
Dulu kalau buat kerja senang betul bertemu, sekarang susah sikit. Sebab masing-masing ada tanggung jawab sendiri.
Semenagnya tak terasa menghabiskan 4 tahun di IPGKS Miri. Seolah-olah baru semalam baru mendaftar dan duduk di meja dan kerusi sini. Sekian... ~TQ(^^)~

0 Comment:

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...