AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Luahan dalam pernantian

Salam sejahtera kepada semua yang membaca blog Aku Malas kali ini. Terima kasih sebab berjaya terklik blog ini. Aku tahu x semua daripada anda ni sengaja melihat blog aku kan? sebab sedang syok-syok menapi dalam enjen search Google ni, terserempak jua blog yang serba serbi ni. hahaha! ok, berkaitan dengan tajuk di atas aku ingin menyatakan bahawa jemari ku ni menanti peluang menaip post terkini di Blog. Tapi disebabkan masaalah kemudahan sambungan internet di pedalaman nampaknya banyak perkara yang tidak dapat aku laksanakan untuk memuaskan hati.

Gambar di bawah merupakan gambar rumah aku dia atas bukit. Maklumlah di pedalaman masih ada banyak pokok-pokok. Setakat ni tak juga jumpa orang tinggal atas pokok ;-P (maksud aku Orang utan)


Ini salah satu bentuk luahan kan? hehehe.. ok buat pengetahuan u all, alku ni sedang bercuti setelah berhempas pulas dari menjalani kehidupan di dunia Miri. Aku kan student IPGKS Miri dan sedang menjalankan praktikum di sekolah rendah ( SK Jalan Bintang ). Banyak pengalaman baru yang aku peroleh.

Sesungguhnya ini merupakan zaman peralihan mentaliti aku dari zaman student kepada alam pekerjaan. Maklumlah, apa yang dipelajari secara teori sesungguhnya memang berbeza jika dipraktikkan di dunia sebenar. Mungkin apa yang kita pelajari kebanyakkannya idea daripada ilmuan barat yang sering kita sanjungi. Pembudayaan anak bangsa melalui mentaliti ilmuan barat. Kita harus mahir menyesuaikan teori yang sedia ada dengan budaya setempat.

Gambar di bawah merupakn gambar yang aku ambil sewaktu perhimpunan majlis penyerahan sumbangan kepada keluarga yang memerlukan di SK Jalan Bintang Miri. Aku suka gambar ni sebab budak tahun 1D ni tak sengaja posing tima aku ambik gambar bukti praktikum.

Saya mengajar kanak-kanak di negara kita dengan budaya tropikanya tetapi diajar dengan kaedah ilmu ala barat. Tapi tak apa, negara kita sedang dalam usaha membantuk sistem yang lebih baik. Saya yakin segala yang diusahakan oleh kerajaan kita akan membuahkan hasil jika semua rakyat memberi sokongan. 

Ok, dah melencong pula topik ini. Tak apa, masih dikira luahan juga kan? dalam penantian aku untuk menjadi seorang guru.. menjadi guru yang disayangi oleh murid-murid.. menjadi seorang ayah.. Opss!! hehehe.. Aku doakan u all dalam keadaan yang sehat-sehat! terima kasih sebab baca penulisan yang tak seberapa kemas ni. Aku ni menaip sangat laju sehinggakan mata pun tak sempat nak semak ejaan dan tata bahasa. Hahaha!!! (penyakit malas) Aku nak bergegas ni, sebab ada kerja nak dibuat lepas ni. See u all!! Sekian ~TQ(^^)~

2 Comment:

Encik H said...

fuiyoo..cantik gmbar awan tu..

AkuMalas said...

@Encik HThanks.Hehehhee.. sampai ke belakang ni Encik H explore! haha!

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...