AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Aku Nak Kawen Nanti macam ni!


Salam sejahtera kepada yang embaca entri yang ini. Tak ada yang membahagiakan aku bila cinta yang disemai diteruskan ke alam perkahwinan. Jangan main-mainkan perasaan orang, cinta bukan main hangat, tapi x kawen kawen!hahaha! So, di sini aku nak share satu picture dari juru gambar kegemaranku! Mr Edwin! U all boleh check di galeri beliau di sini --> http://www.edwinlay.com/blog/


Sesiapa yang nak tempah gambar kaween tu boleh contact dia yer..

Jom kita lihat sebahagian gambar yang dia ambik. Aku nak sangat kahwin guna baju kaum Iban. Gambarnya sangat natural, di dalam hutan dan kelihatan fresh. I like this! Ini namanya seni! hahaha! jom kita hayati gambar ini. Credits to Mr.Edwin! Tajuk album dia ni adalah "Bryan & Leretta"










18 Comment:

Everything's Everythings said...

Wahh memang kreatif..
untung lah kalau dpt kahwin mcm ni ;D
tpi tak berkenan pula seksis sgt hak2

AkuMalas said...

@Everything's EverythingsHAhaha!ye la..sexy jugak kan?hahaha!well terkejut juga tengok post u!! hahaha! u post my pict! Hwahahaha! (=v=) Blush~blush~ hahaha!thanks..nanti aku balas yerr! banyak u blogwalking today! EVERYTHING u check!hahaha! Ngam dengan nama U! (^o^)

Encik H said...

wahh..romantik..penuh budaya..

.patzy. said...

ngek, bila la mok kawen..hhehhehhee...

AkuMalas said...

@Encik H Nampak mesra, kalau dah kahwin nanti. Print gambar besar2!! kalau gaduh di rumah..bila terlihat gambar tu.. rasa sejuk pulak hati.. CINTA SEJATI..

AkuMalas said...

@.patzy.Sik taok lah! Tunggu dah kerja kot..or..tunggu u dah ada anak!hahaha!

shinji izac said...

hahaha...
nak seksi memanjang..
taw la otot besar... :P

AkuMalas said...

@shinji izacHahaha..opsss.. no comment mengenai otot tu.. Heheh! Thanks 4 comment. Syukur dengan budaya dan anugerahNya.

.patzy. said...

@AkuMalas lamak gik ya mun nunggu ku branak..hahahhahahahaha...

shinji izac said...

aku jeles, jeles.. hihhii~

Hnahdy said...

suka tengok perkahwinan suku kaum sabah sarawak.. sebab simple, cantik dan penuh adat resam :)

AkuMalas said...

@.patzy.ya meh? iboh lamak gilak,kelak hilang muka kiut u!

AkuMalas said...

@shinji izacAAaaaAAAaaAAaa dari keinginan dan perasaan itu kita mengejar impian. X salah jelous.. Kita kena usahakan.!

AkuMalas said...

@HnahdySebenarnya benda ni makin dilupakan, Gambar ni cuma gambar pekej perkahwinan sahaja, pesangan itu kemudiannya kahwin menggunakan gaya modern.. Itu yang biasa dilakukan pada masa kini. Kalau diikutkan yang betul2 tradisional, banyak adat yang sudah x diamalkan lagi.. cuma pakaian nyer sahaja masih dapat dilihat. (^^) Thanks Cikgu! sebab comment! (>.<)

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

ehemmm... kalo dah berkenna bila tgk pic kawen... ni dah xlama lagi laa nie kan..kan..kan...

AkuMalas said...

@C.M.A @ CikMoonAdnanMasih lama ni.. bapak mertua kata.. kerja dulu.. Hahahaha! jika diizinkan 5 tahun akan datang. Aku akn masukkan entri bertajuk "Berpalingnya Aku Malas Kepada Aku DADY" hahaha!

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

waahhhh terus tukar nama blog lagi..hahaha

btol2.. keje dulu..kalo x..nak bagi isteri n anak mkn apa kan...

AkuMalas said...

@C.M.A @ CikMoonAdnanNanti aku tukar!hehehe. Kalau x der duit.. tak kan bagi makan rumput..aduhh.. jangan sampai masuk rancangan "BersamaMu.." Berbung kan angkasa la..la..la... lagu rancangan tu.. Hehehehe~

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...