AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Jerebu menampakkan usia senjamu wahai Miri

Salam sejahtera kepada semua pembaca blog ini. Kali ini aku nak kongsikan beberapa keping gambar yang aku tangkap tadi sewaktu mengangkat jemuran di belakang asrama Lelaki IPGKS Miri. Kelihatan suasana senja yang biasanya berwarna oren telah menjadi merah jambu. Jerebu... di dunia Miri. Senja kali ini membuatkan aku merasakan dunia ini makin tua.. aku pun makin meningkat dewasa.. Jom, hayati gambar ini.







Inilah suasana dan pengalaman hidup di kampus. Tahun depan adalah tahun terakhirku di sini. Semoga detik-detik yang ada di sini membawa banyak kenangan yang bermakna untuk ku ceritakan kepada anak-anak ku nanti. (^_^) Sekian..

14 Comment:

shinji izac said...

aku nampak "kelawar" bergantungan.. :P

Tieah Madian said...

Terima kasih. Entri Kekasih XXL dah sambung tulis.

Everything's Everythings said...

Owh jerebu ke tu? nmpk mcm awan baisa pula xD
dkt kawasan Miri pun dh berjerebu ya.. makin tercemar pula dunia ni

hainom OKje said...

Kena minum banyak-banyak ni...

AkuMalas said...

@shinji izacWahahhaa!keluang man tu banyak jenama kan?hehehe. Setiap 3 bulan kena tukar, biarpun x rosak or koyak.. Hygiene. (^^)

AkuMalas said...

@Tieah MadianWahahhaa!ok!nak baca!!! isu ni best..sebab aku penyokong cinte yang bertemakan "Cinta Itu Buta"

AkuMalas said...

@Everything's EverythingsHehehe,time petang tu mataharinya nampak macam pink..sayangnya dalam gambar dah dilindung dek awan..(O.O) haaaaaa~ Makin jerebu la Negara kita..macam mana ni?

AkuMalas said...

@hainom OKjeYa, jangan tersalah minum air..nanti mabuk pulak!hahaha! Thanks 4 da advice. (^^)

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

suka melihat pemandangan waktu senja...

lagi2 kalau dapat duk tepi pantai nie.. :)

SHAHZEE said...

nampak cantik je..yg x cantik benda2 yg bergayut hahaha

AkuMalas said...

@C.M.A @ CikMoonAdnanYa, malangnya aku ni malas lepak ke pantai.nanti la cuba ambik gambar matahari senja di pantai.. depan dengan IPGKS ni jer pantai tu.. (^^) thanks 4 da idea.

AkuMalas said...

@SHAHZEEHahaha!yang bergayut tu special effect! hehehehe, inilah senario dan suasana asrama di zaman muda ni..hehehe.

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

@AkuMalas
lorr dekat ngan pantai ke..... ni yg jeless nie.... haha

AkuMalas said...

@C.M.A @ CikMoonAdnan Hahahha!yeay!!yeay!! ada orang jeles ni!hahaha!nak tengok gambar tepi pantai? depan IPGKS Miri? hehehe..nanti la.. siap aku tulis nama u atas pasir!!Hwahahaha!!

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...