AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Part 2: Mr.Eyebrow ( Cabaran Pelajar Masa Kini )

Salam sejahtera kepada semua! Selamat datang ke blog ini, blog yang malas!hahaha! Apa tunggu lagi, aku tak nak banyak cakap! biar gambar yang menjelaskan apa yang aku rasa! Hahaha, baca dulu tajuknya, haaa.. memang kali ini berkaitan dengan pelajar.. So, dengan ini Aku Malas mempersembahkan Mr.Eyebrow!

KLIK PADA GAMBAR UNTUK ZOOM IN!

 Cabaran pertama adalah perasaan nak balik kampung!
 Cabaran seterusnya stress sebab benda2 kecil dan remeh time nak ready exam.
 Cabaran mengemas bilik sampai bilik pun jadi tempat penginapan seranga kecil! X ada masa kemas bilik? study jer kerja atau main internet?
 Cabaran seterusnya adalah masa! Main FB sampai x sedar masa berlalu laju. Buat tugasan last minit! masa.. oh masa..
 Printer rosak menjadi cabaran! Time kecemasan pulak dia rosak!
Ganguan dalam kelas pun boleh dikatakan cabaran! main msg pun satu cabaran! ye la.. menaip sambil dengar orang di depan berceramah.

Kepada yang masih study tu, Study baik2 tau..jangan lupa insan yang kita sayangi. Jangan terlampau leka dengan keseronokkan. Buat yang terbaik dan enjoy ur zaman persekolahan! titipkan kenangan manis sepanjang waktu muda ini dengan kejayaan! Terima kasih sebab baca ruangan ini. (^^)

4 Comment:

Everything's Everythings said...

Thanks for the advice, and mcm biasa muka annoying Mr Eyebrow tu mmg kelakar xD

AkuMalas said...

@Everything's Everythings
Welcome.. advice tu pun untuk aku juga..sebab aku ni kaki facebook.HAhaha! Muka dia tu? demmm.. memang bengang + Bodoh lah!Haha!Thanks sebab comment sini yer. (^^)

Encik H said...

printer rosak tu memang cabaran utk aku..setiap kali nak prepare report meeting, mesti printer dgn mesin fotostat buat hal..grrrrrr

AkuMalas said...

@Encik HYA!!! kekadang tu time dah nak siap kerja,dia buat hal pula..manja betul!!printer zaman sekarang ni!hahaha! (^o^)

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...