AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Part 5 Mr.Eyebrow dan Stress Kerja + Everythingseverythings

Salam sejahtera kepada anda semua. Memandangkan hari ini hari Ahad, x salah untuk aku mengenang kembali bersama dengan anda mengenai 6 perkara yang kita akan ingat semasa kerja. Maklumlah, esok hari Isnin! hahaha! aduhh... ada yang mengeluh? jangan mengeluh!! kuatkan semangat! tak terasa hari2 yang penuh dengan kisah tu berlalu jika kita mensyukuri perkerjaan yang kita ada, hayati detik2 itu! Walaupun payah mengenang hari Isnin, tapi hati happy bila ada kawan menjenguk dan share maklumat dengan kita di Blog seperti Mr. Everythingseverythings.


Minggu assignment di IPGKS Miri (Institut Pendidikan Guru Kampus Sarawak, Miri) hampir menemui penghujung nya. RAMAI YANG BERHEMPAS PULAS untuk melangsaikan tugasan yang ada. Ok, cukup dengan celoteh di atas.. Apa tunggu lagi! Jom kita hayati Mr.Eyebrow!!!!!

1. Time buat kerja sambil facebook ada orang yang kacau status anda! Arrrggghhh!!!

2. Time dulu-dulu selalu cikgu aku cerita keperihan belajar menggunakan lilin dan melawan nyamuk.. ARRggghhh!! hate nyamuk!

3. Time buat kerja last minit tiba-tiba kemalangan, Arrrhhhhgggggggggg!! mengapa ini semua harus terjadi~ apakah ini semua kerana diriku~la..la..la..

4. Time kerja dah settle.. Rasa Kemerdekaan pun menjelma! yeahhhh!!! 

5. Emmmm.. time kerja.. Dilema..dilema..dilema... Godaan.. emmmm.. ARRRGGgggGGGgghhhHHHhh!

6. Buat kerja last minit! Line internet slow..Plug di kampus penuh!! semua orang rush!! TIBA-TIBA Blackout!! ARRHHHHHhhhhHHHHhgggGGgggGHHHH!!

Hahaha! sekian sahaja dari aku malas, Thanks sebab lepak di Blog yang malas ni.Hehehe.. see u all, aku nak ready untuk kuliah esok. Credits to  http://everythingseverythings.blogspot.com/ sebab sudi jadi kawan aku sampaikan aku rasa semakin malas disebabkan rasa happy!hahaha!


Apa yang dapat ku kata mengenai blog http://everythingseverythings.blogspot.com?!! Ada post menarik! seperti di bawah! dan blogger ini peramah serta sentiasa menjaga tatasusila semasa memberi ulasan comment dan semua la! memang orang baik punya... walaupun minat muzik rock!


Gambar comel dan Kisah menarik!

Bateri dicaj guna air?!!

Hahaha! apa tunggu lagi, kalau nak tahu jangan malas klik

13 Comment:

Encik H said...

1st!!

Encik H said...

eh..alamak..sini ada approval rupanya..lupa la..hahaha

errr...esok aku tak keje..ada site visit..btw, everything's everythings memang best..sebab font dia nampak santai and comel bila dibaca..

shinji izac said...

haha... aku pun mmg hari2 duk ngadap blog si everythings tu.. mmg syok..

AkuMalas said...

@Encik HHahahha! lawak lah u!hahaha! mengenai web kawan kita tu..memang color dan font dia menyelesakan. (^^)

AkuMalas said...

@shinji izacHehehe, nak belajar ni..belajar dari dia. Pandai dia buat tajuk entri. (^^) tentu orangnya banyak membaca.

Hnahdy said...

no 5 tu mesti ambik mood dengan tengok movie dulu.hehe

Everything's Everythings said...

Aiyoo dh dua kali dh promote blog aku ni xD
thanks2 ^^
gambar comel tu pun semuanya dari deviantar bukannya hasil sendiri mcm dlm blog ni ;P

Selamat bekerja~

AkuMalas said...

@HnahdyHehehe,memang godaan juga tu..aku kekadang buat kerja kena juga relax jap..ambik mood macam U katakan. (^^) agree!!

AkuMalas said...

@Everything's EverythingsEh!!tak sengaja lah!hahahha!!

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

ahaaksss.. teringat plak kenangan masa study dulu... mmg godaan btol kalau time nak study tu....mesti nak layan movie.. lagi2 drama korea.. huhuhu



nur anis said...

kesimpulannya, jangan buat kerja last minit..hahaha

AkuMalas said...

@C.M.A @ CikMoonAdnanOMG drama korea.. 49 days.. My GF Guminho.. City Hunter.. dan lain2.. memang godaan.. =="

AkuMalas said...

@nur anis ye betull!! tapi..ada juga tugasan tu lewat sampai.. terpaksa juga buat last minit kan?

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...