AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

(5 gambar) Orang Lidi pun Orang lidi lah! Kan Cik Moon Adnan?

Salam sejahtera kepada semua yang membaca blog ini. Ada seseorang yang memberi idea yang mudah untuk ku hasilkan hari ini. Orang lidi namanya! Eh? saya kekadang pun rasa setakat lukis orang lidi tu macam tak best la.. tapi kini, aku rasa... kalau kita ikhlas dan hayati orang lidi yang kita lukis.. memang cantik dan best juga la. Sebab ia juga membawa mesej dan emosi si pelukis. Cuba la u all lukis!! setiap orang ada gaya yang tersendiri. Hehehe. Apa tunggu lagi,Aku malas mempersembahkan Orang Lidi! 

Zoom pada gambar? Klik la gambar tu. (^^)





Alamak! tetiba pulak ada gambar rama-rama mengganas!hahahahhahaa!! Idea budak2 ni...

Hehehe gambar di bawah adalah asal usul sumber ilham entri ini. Tak terfikir juga nak lukis orang lidi.. Teringat pula zaman kanak-kanak dulu. Thanks C.M.A. 


Sekian, Selamat bersantai di hari Jumaat. (^^)

12 Comment:

Jna marcello said...

hahahahah LAWAK!!

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

haha..tq tq... lawa dan cun org lidi tu.. aku suka yg no4... rasa mcm terkena kat diri sendiri laa plak.. adeii...

aku nak upload kat fb aku laa...

Encik H said...

erkk..hahaha..baru2 ni aku ada buat entry and letak gambar orang lidi..:D

shinji izac said...

orang lidi pun lawa paaa...
kau mmg dilahirkan kreatif...
buat ape pun mesti cantek punya... hihih~~

lain la aku, tangan keras, orang lidi pun x reti nk buat..kihkihkihi~~

AkuMalas said...

@Jna marcello HAhahha! walaupun lawak tapi.. x layak kalahkan lawak Osbon dan Jambu dalam Raja Lawak! hahaha!

AkuMalas said...

@C.M.A @ CikMoonAdnan Terkena macam mana? macam kena tempias ke? Hehehe, semoga happy2 blog walking ok? Uh!! I like the 4 one too! hehehe. Aku sedang mengalaminya!OMG!! (^^)

AkuMalas said...

@Encik H Ya!! Hehehehe!! Orang lidi ni simple tapi best juga la!

AkuMalas said...

@shinji izac Kalau aku dah beli moto macam u..tangan aku pun naik gegar dan keras.. Aku akan menunggang kebanyakan masa! Minat moto katakan.. Ni masih study.. agak banyak masa untuk buat kerja macam ni.hahaha! Semua orang ada bakat.. kekadang kita tak sedar benda tu kita ada.. (superman dan spiderman dikecualikan-mereka kes lain) (^^) Thanks 4 comment!

shinji izac said...

xde maknenye bawak motor tangan jadi keras..
sape la ajar...hahhahaha...

untung la orang ade mase kan..hihi~

Everything's Everythings said...

Hebatnya pakai paint pun boleh jadi lawa2 mcm ni hahah ;D
jap nk cuba hayati sajak tu.. tapi tergelak2 pula tgk kerenah org lidi tu xD

AkuMalas said...

@shinji izacHahaha!ada sekali aku pakai moto,drive jauh2.. selepas 2 jam drive..Nak Tulis MSG pun terketar ketar..mungkin moto tu x selesa agaknya.Aduhh...HAhahaha! masa sentiasa ada..kalau nak extra masa..kena pandai urus dan curi masa!kekeke!

AkuMalas said...

@Everything's EverythingsYup, pertama guna paint..than save as Png / Jpeg.. then adjust color.. Nampak cantik juga kan? Thanks En.Segalanya! hehehe (en.everything)

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...