AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Dimana Jiwangmu?

Salam sejahtera kepada semua yang membaca penulisan ini. Sering kali kita tersenyum sambil berfikir saat melihat rakan-rakan kita menjiwang. Nak kata elok tak juga, sebab ada yang meluat saat melihat melihat orang calling pada telefon sambil mengeluarkan bunyian romantik seperti muah muah. Hahahaha! Aku bagaimana pula? No comment... Aku selesa dengan semua orang di sekitar aku. HAhaha! Kali ini aku nak menjiwang dengan gambar pula. Oh, tentu ada yang nak tahu, apa definisi mengenai jiwang. Ok, Aku Malas nak definisikan jiwang ini ya.. ini difinisinya, Jiwang = Tindakan yang mewakili ekspresi emosi dari sudut romantik.

Ok!! Bagi aku, tak salah kalau nak jiwang-jiwang tu. Sebab dengan berbuat demikian kita dapat menstabilkan emosi kita. Ada kalanya perasaan yang kita pendam harus diluahkan menggunakan pelbagai bentuk karya bukan sahaja dalam bentuk ayat-ayat romantik. Perasaan puas dan dihargai muncul saat kita mampu berkongsi emosi dengan orang yang kita sayangi.



Biarkan gambar di atas mewakili perasaan jiwang aku. Lukis-lukis guna paint ni sampai rasa jiwang pula. Saat hujan macam ni elok sangat bila meneguk secawan kopi campur cokelat. :) Bye2.

4 Comment:

Encik H said...

aku selalu sakit telinga bola dengar kawan aku bergayut muah2 kat telefon..orang lain pun jiwang jugak, tapi takde la sampai over sangat..hahaha

AkuMalas said...

@Encik HHahahaha! terasa pulak aku..sebab aku sentiasa calling dengan nada romentik!cewahhh!!hahahaha!

Frank Fortyeight said...

Saya masih forever alone

AkuMalas said...

@Frank FortyeightHebat d Frank, enjoy it bro!

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...