AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Muncung mulut kerana rokok


Salam sejahtera kepada anda semua yang singgah dalam blog ni. Malasnya aku menaip hari ini. Tapi tak apa, aku tahu u all x nak baca panjang2 celoteh aku. Jadi aku jelaskan dengan segera menggunakan cerita. Pada suatu hari...


Ayah  Farhana: Sayang kenapa muncungkan mulut?

Farhana comel: .... (^@^)

Ayah  Farhana: Tak elok muncungkan mulut, kan doh comel tu..

Farhana comel: ....(^@^)

Ayah Farhana : Sayang nak minta kiss yer? Eh?!! kenapa budak ni lari pulak?

Farhana comel: .... (^v^) tak nak!! ..muncung lagi (^@^)...

Ayah Farhana : Fuhh.. (sambil menghembuskan asap rokok) Farhana STOP It!!

Farhana Comel: ... (=,=') sambil menunjukkan surat khabar.

Si ayah pun menyesal sebab memarahi anaknya tanpa sebab, rupanya si Farhana tu cuba nak menjelaskan supaya stop smoking... Iklan dari News. Ingat, step ni.. Muncung.. letak dua jari..angkat dan goyang jari.


Kalau tak faham, aku dah zoomkan gambar di bawah ni untuk u all fahami. Supaya nanti u all tahu signal ni. Hehehe.. jangan pula anda sengaja mula merokok supaya ada orang buat signal sexy ni pada u all!hahaha!


So, si Farhana pesan pada dady dia! Stop smoking! sayangi Farhana dan Mumy! kami x perlukan udara tercemar! kami hanya perlukan kasih sayang....

Sumber: Surat khabar tempatan la.. ada iklan tu. Gambar tu sekadar hiasan,Farhana tu hanya watak, tak ada kaitan dengan yang hidup atau mati.Hehehhe..


Sekian sahaja dari Aku Malas, Nak sambung assignment di IPGKS Miri ni. Alamak, tinggal beberapa hari lagi sebelum hantar. Hahahaha! Well!! ingat pesanan di atas... Love u all! (^^) Bye3.


24 Comment:

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

haha... no smoking eeehhhh..... (sambil muncung mulut)

SHAHZEE said...

cantik model mulut muncung 2..trend terbaru amik gambar hehehe

Everything's Everythings said...

Hahaha cara baru eh.. nk cuba buat juga lah kt kawan2 ak ;P

shinji izac said...

farhana buat isyarat x abis lengkap, memang padan ler kena marah..
kahkahkah :P

Encik H said...

ini namanya mulut muncung itik..hahaha

- Lordz Lucyferz - said...

ceit! mati2 gua ingat muncung mulut tu kes nak buat mulut itik...diam2 gua maki dlm hati td...=P

Miz Pineapple said...

kacak cik farhana ya..XD pandai pilih model..haha

Everything's Everythings said...

Nak mintak tolong sikit ni,
macam mana nak buat List Top Commenter macam dlm blog ni eh?
ada tutorial tak?

AkuMalas said...

@C.M.A @ CikMoonAdnanHahaha, ya!!saya pun baru perasan kempen macam ni pun ada dalam surat khabar tempatan.

AkuMalas said...

@SHAHZEEYa!!trend muncungkan mulut time ambik gambar!hahaha! macam dalam entri aku ni dulu --> http://aku-lazy.blogspot.com/2012/05/sumpahan-yang-senonoh-cun.html

AkuMalas said...

@Everything's EverythingsHehehhee, kalau buat kat awan tentu perasan syok sendiri la kawan nanti.Hahaha! Mengenai top Commentor tu..nanti aku bagi cara yer.. masih kuliah ni.Hehehe.

AkuMalas said...

@shinji izacHehehe,kesian farhana..x lengkap isyaratnya.hahaha!biasa la budak kecil.

AkuMalas said...

@Encik HHAhaha!! Duck face macam ni http://aku-lazy.blogspot.com/2012/05/sumpahan-yang-senonoh-cun.html hahaha! terngat dulu bila kawan aku yang pendiam tu buat gambar FB dia muncung mulut!

AkuMalas said...

@- Lordz Lucyferz -Whahahaha!! sabar yerr.. jangan marah!hahaha! sinpan dalam hati tu, nanti luahkan! (^o^) terima kasih sebab sudi membaca di sini.

AkuMalas said...

@Miz PineappleModel dari google dan dicrop diadjust..hahaha!jadilah model Aku malas..

Fiza Suhaimi said...

macam mulut angelina jolie plak.. heheh..

shinji izac said...

alaaa.... nk gak gadjet tuwh... hhiih~~

AkuMalas said...

@Fiza SuhaimiHahahhaa, Kesian Angelina..dia pula jadi mangsa.Haha!yup..cantik bibir artis tu. (^^)

AkuMalas said...

@Fiza SuhaimiHahahhaa, Kesian Angelina..dia pula jadi mangsa.Haha!yup..cantik bibir artis tu. (^^)

AkuMalas said...

@Fiza SuhaimiKesian angelina, dia pula jadi mangsa.hehe,yup..cantik bibir artis tu. U buat tentu macam Angelina Juling..ops! hahaha! cute lah! jangan macam itik sudahhh... ^^ thanks 4 comment

AkuMalas said...

@Fiza SuhaimiKesian angelina, dia pula jadi mangsa.hehe,yup..cantik bibir artis tu. U buat tentu macam Angelina Juling..ops! hahaha! cute lah! jangan macam itik sudahhh... ^^ thanks 4 comment

AkuMalas said...

@shinji izacOk, nanti bagi toturial cara buat ok? x susah. (^^)

Suspek Utama said...

hahaha..ha'ah kn..mcm iklan don't break my heart' tu jgk la..

AkuMalas said...

@Suspek UtamaYa kan?! (^_^) Hello there!

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...