AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Part 10: Bukan En.Eyebrow saja buat muka sial!

Salam sejahtera. Pada hari yang mulia ini aku nak pesan sesuatu dengan anda semua melalui gambar yang ala ala En. Eyebrow. HAhaha! jom! Ok pesanannya mudah sahaja. Sebelum mulakan hari yang indah, kita hendaklah berusaha merancang dan melaksana sesuatu dengan penuh perasaan positif.

Pertamanya, kita mulakan hidup kita dengan menguruskan diri. Lihatlah cermin dan ketahui keperluan diri yang harus dipenuhi sebelum meneruskan perjalanan ini. Jangan seperti gambar di bawah, ini lah kesan kalau tak rancang betul-betul dan tak serius. 

Kedua, kita hendaklah menjaga mulut. Keluarnya kita dari bilik dan ke tempat kerja. Kita kena jaga lidah kita. Biar insan di sekitar kita memberi tanggapan positif kepada kita. Dengan itu, kita akan lebih bermotivasi untuk melalui kehidupan ini. Apa lagi apabila kita didorong oleh wajah ceria insan-insan yang ceria disebabkan suasana yang elok di tempat kerja.
Seterusnya, jangan lupa bahawa kita sentiasa dikelilingi risiko. Apakah risiko yang aku maksudkan? Risiko untuk disisih sebab ada yang dengki, risiko kemalangan, risiko yang negatif lah! So, nasihat yang ketiga adalah selalu berwaspada. Jangan cuai...
Sekian sahaja untuk kali ini. Love u all! Bye2!! :)

4 Comment:

Hnahdy said...

semakin menganazz

Fendy said...

haha..kelakar2...

AkuMalas said...

@HnahdyHAhahhaa!ganas..tapi lawak la..

AkuMalas said...

@FendyThanks bro!!hehehe!

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...