AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Perokok harus tahu


Salam sejahtera kepada semua yang membaca ruangan ini kali ini.Wahh!!lamanya aku tak post sesuatu dalam blog ini! Terbuktilah aku sememangnya malas kan?hahahahaa!! OK, jika kita melihat tajuk entri di atas, kita tahu bahawa aku akan bercerita mengenai perkara yang berkaitan dengan rokok. Sebelum ni kita tahu bahawa rokok tu sesuatu yang berasap dan berbahaya. Tapi kali ini malas lah untuk aku menceritakan akan keberacunan rokok itu, sebab kita sebagai rakyat Malaysia dah lali dengan ancaman rokok. Boring dah dengar mengenai kesan2 negatif merokok. Kali ni aku nak kongsikan mengenai nama-nama kepada cara memegang batang rokok.









Ok, Bagaimana? anda dah tahu ke nama-nama bagi setiap cara memegang rokok? Kalau dah tahu.. bagus lah, nanti aku cipta lagi cara nak pegang rokok. Cara memegang rokok yang sangat lah menyihatkan!hahahhaa!! Ok,sekian sahaja dari aku kali ini. Bye3.


Nasihat: Sayangi diri jangan terlampau overdose merokok, sayangi kami yang x merokok, jangan merokok di tempat awam... cari tempat yang terpencil lah. HAri tu ada orang yang sedang merokok di dalam Hospital, kena tampar guard sebab x dengar cakap. dah berkali guard tu ingatkan beliau. Beliau terus nak saman guard tu, tapi guard tu kata "saman la, kalau u rasa u dapat menang, ini tempat bebas rokok, saya ada CCTV, saya dah nasihat u 3 kali, u tak dengar " Aku kata " Sallute Bro!!"

7 Comment:

Encik H said...

2nd..

Encik H said...

semua cara pegang aku pernah buat, kecuali classic cigar (gambar yg ke-5) tu..hehehe..nasib baik aku bukan heavy smoker, takde rokok pun xkisah..kalau x, silap2 aku pun kena lempang dgn guard..zzzz

AkuMalas said...

@Encik HHAhaha!Anda yang pertama meng comment! mengenai cara pegang tu..aku rasa kreativiti la.. mengenai kena lempang tu.. buat mereka yang x dengar cakap sangat2 la. Ayah aku pun smoker.. tapi pandai la dia pilih tempat. Tak kan time keluarkan duit di bank pun merokok.Hahaha! Thanks 4 comment.

Miz Pineapple said...

Sa x juga anti-perokok, tp merokok dlm hospital?x patut~x patut... Padan muka kna tampar..XD

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

ohhh... siap ada nama cara pegang rokok tu.. aku baru tau nie..

erkkkk xsuka org yg merokok... sebab aku tersangatlah sesak nafas kalau berhadapan dengan asap rokok...

AkuMalas said...

@Miz PineappleHahaha!tu la..kalau terkena orang yang sangat tegas.. Dia ingat dia saja yang hebat?kalau nak menunjuk kaya atau hebat..bertempat la. Dunia ni kita kongsi bersama. (^^)

AkuMalas said...

@C.M.A @ CikMoonAdnanAku pun sama.. x selesa dengan bau dan asap rokok.. kawan saya ada beli rokok yang baunya seperti buah buahan..tetap juga saya rasa sesak nafas. Saya minta izin dengan baik..supaya dia beredar dari bilik saya dulu.. merokoklah di luar rumah.(^^) syukur dia memahami.

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...