AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Special Today: Menghargai rakan blogger kita

Salam sejahtera kepada semua yang membaca blog ini, sebenarnya aku hari ini bercuti daripada berbelog memandangkan aku sedang happy disebabkan semua tugasan di IPGKS Miri ni dah settle. Tapi disebabkan permintaan seorang rakan yang ada dalam list follower aku ( bukan Flower arr.. ) meminta aku share cara membuat widget "Juru Comment Top!" maka aku masaukkan enteri ini di tengah malam ini. Special for Mr. Everything & Sinji. Yang lain pun, kalau nak cuba sila-silakan.


Di tepi sebelah kanan blog Aku Malas ni ada benda ni kan? Blogger Super Peramah. Ni la cara Aku menghargai anda semua. Ada jodoh, blogger lain akan add anda juga!! (^^) Ini lah yang dinamakan widget " Top Commentators"


Aku cari benda ni di web http://bloggeritems.com . Bawah tu adalah logo mereka. Tengok, yang oren dan hitam tu la.


Dalam web ini anda akan menemui enteri yang bertajuk Top Commentators. Anda akan mula membaca kelebihan widget ini.


Ni la cara install dia. Mudah jer, ikut jer arahan yang dia minta.. masukkan alamat blog anda. Kemudian tekan butang "Add Widget". Anda kemudiannya akan menyusun kedudukan Widget tersebut pada Layout anda. Klik pada gambar di bawah untuk mula install.


Selamat mencuba!! (^^)

8 Comment:

Everything's Everythings said...

Wahhh thanks2 ;D
siap letak dlm entry lagi tu xD

Encik H said...

aku rasa aku lagi malas daripada kau la..hehehe..blog aku sehabis simple kot..top commentator pun takde..recent comment pun takde..bloglist pun takde..

in fact aku sendiri cukup malas nak follow blog orang even tiap2 hari aku datang, jenguk dan baca..hehehe

AkuMalas said...

@Everything's Everythings Ya, x nak kedekut la.. biar masuk entri.. biar u dapat..kwan lain pun boleh pakai kalau berminat. (^^)

AkuMalas said...

@Encik H Better dari x buat apa2 la tu. Dulu aku pun malas.. now, dah biasa guna Blogspot untuk sharring idea dan meluahkan idea. Dulu FB jer jadi mangsa..now..tukar angin dah. (^^) x apa, Blog u ada isu yg tersendiri. Everyone is unique. (^o^). At least u ada blog kan? ramai yg x ada. Hehehe!

Encik H said...

blog ni kalau makin lama id tu kita guna, nilai blog tu akan jadi lebih tinggi..:D

AkuMalas said...

@Encik H Oh? begitu.. aku ni buat blog untuk sediakan tempat khas untuk aku relax di dalam internet.. FB kekadang terlalu sesak la.. sometimes rasa insecure. Thanks En.H, tak tahu selama ni blog ni ada price.Hahaha!

shinji izac said...

aku nk wat, tapi aku malas...
leh tak wat kan tutorial tuk orang yg nak, tapi malas macam aku... hihihi :P

AkuMalas said...

@shinji izacOh, Boleh saja... Nanti aku buatkan toturial yang sangat mudah. Tengok jer terus widget tu muncul dalam blog u! Gunakan Kuasa lampu ALADIN!hahaha!! alamak merapu pulak..EYy!! Salam sama moto u! kacak la dah dipasang Body kit! biasanya model ni org jual naked kan?

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...