AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Part 14: Mr. Eyebrow dah cuti x ada masa meroyan.


salam sejahtera dan Salam sejahtera sekali lagi kepada semua yang terhenti seketika dalam blog yang malas ini. Ini minggu ke 3 selepas balik dari perantauan dan aku officially sedang bercuti di duniaku Sarikei bersama kawan imiginasi Mr.Eyebrow.. Jangan risau, aku tak gila lah sampaikan ada kawan imiginasi. Damnn.. Thatz just my idea. Ok, cuti ini aku sedang bercuti dengan gembira sekali. Dan aku sedang menikmati buah durian dari dusun ayah. Semasa cuti biasanya aku akan...

Makan-makan la, terutamanya time cuti ni kebetulan musim buah!yeay!
 Main dengan haiwan liar di kampung halaman!
 Bantu mak masak sampai aku perasan aku ni join Master Chef!
 Bermanja dengan kucing!

Jangan ingat yg aku tak meluangkan masa dengan yang tersayang, aku bermain dengan ayah dan mak dengan adik2 aku. Kalau dah masuk bilik tv aku pulak layan Star King dan Gang Show serta Discovery dan History chanel HD. Sesungguhnya kehidupan aku di sini memang berbeza dengan rutin harian di IPGKS Miri.

Tajuk entri ini Part 14: Mr. Eyebrow dah cuti x ada masa meroyan melainkan masa makan durian dan masa untuk yg tersayang. Selamat berblog walking! dan jom!! Join saya makan durian di dapur!! (>___<) Bye3!!

4 Comment:

Hnahdy said...

haiwan liar? mana2..:P

AkuMalas said...

@HnahdyAda..di belakang rumah Cikgu.Hehehe!

elly nadyra said...

mcm siot la makan durian......rasa nak sekel2 je kepala ko tunjuk gambar durian.....
katun ko tu kiut2 la, wat aku gelak jek wakkakakakakakkaa

AkuMalas said...

@elly nadyraHehehhee..Makan la sikit durian!hehehe! nah..link untuk kartoon yg lain..thanks. (^^) http://aku-lazy.blogspot.com/search/label/Mr.Eyebrow%20Gila

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...