AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Terasa kembali macam kanak-kanak

Salam sejahtera kepada semua yang membaca blog yang malas ini. Hari ini aku telah membuka file yang aku baru buat dan ini bulan lepas. Aku mendapati lukisan yang boleh dikatakan agak malas di dalam itu kelihatan cantik dan awet muda. Seronok juga melihat karya tersebut. Walaupun unsur seninya dan prinsip rekaannya tidak banyak kelihatan dan jelas namun aku dapat merasakan aura kanak-kanak daripada karya tersebut.

Gambar pertama ni... Ni kes yang aku benci, bila ada kawan or org sebar nombor kita untuk main2.

Pertamanya adalah gambar lukisan mengenai couple dan lumrahnya pada masa kini

 Jiwang mode dengan stick man.
 Garisan mudah tapi kita tahu, itu adalah tikus.
 Jiwang sikit. Klik untuk zoom dan baca ayat tepi tu.
 Stop guna ubat nyamuk, gunalah katak!
 Rumah terbakar. Pemandangan dari dalam.

Sekian sahaja kali ini, aku nak fikirkan apa benda yang aku nak bawa sebelum balik ke kampung, nak packing la ni. Lusa aku balik. Bye2.

6 Comment:

Hnahdy said...

merdeka!!!!! cmna awak bleh lukis cmni kan.. idea spontan/imaginasi/gambaran perasaan/mmg terfikir nak lukis yang tu...

(garis jawapan yang betul)

SHAHZEE said...

bestnya dah merdeka ye..
cantim lukisan.unik..

AkuMalas said...

@HnahdyKalau aku nak garis semua boleh tak cikgu? hehehe! (soalan dibalas soalan kembali) T.Bloom Level dah soalan ni.

AkuMalas said...

@SHAHZEEHehehe..merdeka sementara.perjuangan akan diteruskan kerana kita semua ada matlamat untuk hidup.Hehehe!Thanks 4 comment.

elly nadyra said...

hahahahhaha lawak la gambar2 ko nih......buat utk aku sket!wakkakakakakkakaka penat gelak wei

AkuMalas said...

@elly nadyraHAhahhaa!kongsikan ketawa kita!hehehe!(^O^)

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...