AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Aku sudah lari...


Salam sejahtera!! Kepada anda semua yang membaca bahagian ini! Ok, kemana aku berlari dan lari? Aku dah terikut ikut adik aku dalam menuruti kisah Runningman..


Ni reality show kat korea. Budak2 sekarang banyak yg suka. Bukan setakat budak2 jer.. mak ayah mak cik dan uncle juga suka! Pertamanya aku tidak berminat dengan show sebegini. Namun sebab cara penyampaiannya dan jalan ceritanya sangat menarik dan diluar kotak fikiranku.. Maka aku pun meminati reality show yg melibatkan artis ini.



Ok, u all boleh search dalam google jika nak mengetahui mengenai cerita ini. Tapi dalam blog ini, aku nak beri pendapat aku mengenai cerita ini. Pertama, aku mengaku aku bukanlah jenis manusia yg mudah ketawa, tetapi bila menonton cerita ini aku tiba2 boleh ketawa! Bayangkan cerita realiti show yang membuatkan artis tu belot dan mengenakan kawan mereka sampai ada yang macam kena buli!




Babak yang menarik seperti bahagian romantik pun ada, tapi mereka pandai menjadikannya lucu!! sedang2 babak hot, macam mana lah mereka masih boleh buat lawak dan main tarik tarik pasangan lain! Ada satu tu, babak mereka diberi kuasa seperti super hero. Memang lucu la melihat kreativiti mereka cuba untuk memenangi satu permainan dengan kuasa yang diberikan!


Yang pasti semua artis yang menyertai show ini sesungguhnya sporting. Walaupun mereka tak secergas atlit sukan, mereka mampu menjayakan setiap cabaran yang diberikan walaupun terjatuh tergolek dan menggunakan taktik kotor untuk menang!! Hahaha! adakalanya hadiah mereka mudah jer.. hanya semangkuk menu makanan, tetap juga mereka berebut! hahaha!ok.. sekian sahaja entri untuk kali ini. Selamat melayari dunia maya kepada anda semua! Bye 2!!

Sumber gambar: Mr.Google Image Search.

2 Comment:

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

wahhh layan runningman jugak kerrrr??

muahaha.. best giler kan.. kalo gelak tu..mau tergolek2...

AkuMalas said...

@C.M.A @ CikMoonAdnanHahahaha!amboi!!sampai tergolek!!!abis la orang yg duduk tepi tu..

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...