AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Gambar di belakang rumah.

Salam sejahtera, dunia aku bukannya di bandar sebenarnya, walaupun begitu aku telah meluangkan banyak masa di bandar Miri memandangkan aku study di IPGKS Miri. So, tak salah kalau kali ini aku kongsikan sebahagian kehidupan aku semasa di rumah semasa musim buah (Sarawak). Seronok melihat mak dan ayah mencuba buah yang baru diperoleh.

Suasan petang yang sejuk di rumah

Kucingku 2 ekor sedang berehat di petang yang sejuk.

Durian beberapa guni.

Teka, buah apa tu?

Nak buat tempoyak kot?

Sekian sahaja, Bye2. Jangan lupa untuk luangkan masa dengan keluarga yang tersayang. Walaupun kerja berlambak, apa salahnya call sekejap atau msg sekejap dengan mak dan ayah.

10 Comment:

Miz Pineapple said...

durian..durian...XD

Nurmujahidah Ismail said...

huhu,, yummy!!!! aku suka buah durian weh!!! :D

AkuMalas said...

@Miz PineappleYeay!!yeay!! mari mari!!durian mari!

AkuMalas said...

@Nurmujahidah IsmailWah!!peminat durian yer?!!hehehehe!

Hnahdy said...

buat apa durin2 tu.. xterus makan ka?

Razfira said...

banyaknya durian!

AkuMalas said...

@HnahdyBuat tempoyak,mak kata kalau dibiarkan saja..tak dapat dihabiskan durian berguni guni tu..nanti rosak.Sayang kan?so..jadikan tempoyak la..ala ala awet.

AkuMalas said...

@RazfiraBoleh tahan juga banyakknya..adui..sakit badan dibuatnya.

Haris Khairuddin said...

banyak gilak durian..
memang puas sangat kalau dapat makan lauk tempoyak banyak macam tu. ;D

AkuMalas said...

@Haris Khairuddinaok ah!mun banyak gilak..kentut pun bau durian!hahahahakhak!sorry ceridak sekejap!haha!thanks 4 comment panda.

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...