AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Apa yang aku nak buat?

Salam sejahtera kepada semua yang membaca blog aku kali ni. Lama dah x post lukisan yang menggambarkan perkara yg aku nak buat dalam hidup ni. Jadi kali ini aku nak postkan sebahagian dari idea itu. Maklumlah, hidup di dalam IPGKS Miri ni mengajar aku untuk memiliki impian, biar impian itu agak pelik tetapi ia akan menjadikan kita lebih bermotivasi untuk menjalani kehidupan ini. Janganlah berangan macam Mat Jenin ok?

Kan best kalau dapat berjalan di atas awan. Maka aku nak melawat bangunan tertinggi la untuk mengubat kerinduan menikmati tempat tinggi. Everest?

Ada kad kredit tanpa had dan x perlu dibayar! Faham-faham jer la.hehehe! Ni memrlukan aku satu masa nanti untuk melabur wang untuk masa hadapan. Jangan boros la..hehehe.

Nak Berkawan dengan Doraemon, Sebab aku nak melancong ke angkasa dan tempat tinggi. Kan Doreamon banyak benda best.

Wahhh, menyelam macam ikan, bernafas dalam air, kalau ada kapal selam pelancongan kan best?

Hehehhee, kumpul balloon banyak banyak dan terbang secara percuma! Ni dikira kenderaan juga ke? Moleh masuk buku rekod dunia ni!

Sekian sahaja kali ini, semoga anda semua memiliki impian yang indah dan selari dengan kemampuan dan keupayaan diri. Kita hendaklah mengenali potensi diri, bagaimana nak mengenali potensi diri? Haaa.. kita kena lah membantu diri. Paling mudah tu kita rajinkan diri berjumpa Kaunselor untuk minta kaunseling. Jangan fikir hanya orang yang bermasaalah sahaja yang harus berjumpa dengan kaunselor. sekian dari blog Aku Malas..

2 Comment:

Rapunzeel Cikilolo said...

hehehe, impian kamu memang terbaik :)

AkuMalas said...

@Rapunzeel CikiloloAwak pun apa kurangnya, thanks 4 comment. Nanti saya lawati Blog Awak. (^_^)

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...