AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Gambar kucing itu peneman dikala sunyi

Salam sejahtera, aku ni peminat kucing.. di rumah aku ada 2 ekor kucing. Bila tinggal seorang diri, mereka ni lah yang akan menemani aku. Biarpun mereka tak tahu bercakap dan tak faham apa yang aku kata. Tapi aku seronok melihat telatah mereka. Hehehhee.. Kekadang mereka bermain bersama, bergaduh time makan dan ada kalanya melompat atas aku yang syok tengok tv. Aku ambik gambar ni di  Pekan Pakan, Sarikei, Sarawak. Ni kucing di rumah aku. Jom lihat gambar kucing aku.

Nak buang air ke?

Kiutnyer dia tidur.

Nak tangkap kaki seekor tu ker?

Nak tahu nama kucing ni? Namanya Phanny dan PJ (Phanny Junior) Mereka berdua ni adik beradik. Seekor tu adik dia, tu la ada Junior pada namanya. Sama-sama jantan. Ni adik aku yang berikan nama kucing ni. Sekian (^^).

2 Comment:

Hnahdy said...

agak2 yang duduk atas kerusi tu abang ka..

p/s : Best x main peter answer? hehehe apa reaksi kawan?

AkuMalas said...

@HnahdyKat bawah tu abang, hehehe.. Mengenai peter answer..Wow.. ada gerun sikit la..hehehehhee!suspen dibuatnya.

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...