AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Makan nasi tanpa sayur!

Salam sejahtera! Ni nak cakap pasal nasi campur yang aku makan tengah hari tadi! Harganya hanya Rm4. Kenyang bukan main aku dibuatnya, tapi tak ada sayur... salah aku la, sebab aku yang tak ambik sayur. Makanan ni ada di kafeteria IPGKS Miri. Tempat aku study, apa sepcial mengenai nasi campur ni? Aku sangat suka masakkan lembunya ini! Tengok betapa banyakknya daging yang aku ambik.. kira untung la sebab agak murah. Nasi ni Rm1 + Daging yang banyak Rm3 jer. Wow, memang sakit la kepala sebab makan benda ni!hahahha! 


Gambar di atas adalah gambar makanan yang aku kata tu, apa macam? bagi aku yg sedang mengutamakan makan berprotin tinggi dan berkarbohidrat tinggi, inilah pilihat terbaik aku dengan budjet sebagai student ni. Dengan masakan dagingnya yang sedap manis tak masin, nasi nya yang wangi dan x keras. Wow...


Sememangnya banyak pilihan nasi campur di kedai. Makin banyak anda ambil, makin mahal la nilai nya, kalau tak percaya, cuba la kauk 9 menu di atas piring pingan u tu. Paling kurang harganya tu Rm10. Hahahaha! Well, ni lah makanan yang sering mengingatkan aku dengan rumah di kampung. Biasanya aku ambil lauk petai, daging dan sup sayur. Hehehe, Sekian sahaja! X sabar nak tunggu masa makan esok!

0 Comment:

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...