AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Kolam di dalam bilik pada hari SABTU yang lalu.

Salam sejahtera kepada semua yang membaca blog aku malas ni. Tajuknya adalah kolam di dalam bilik. Well, banyak yang suka bila biliknya mewah dan ada kolam. HAhaha! namun aku tak rasa sedemikian pun... Biarkan gambar-gambar yang bertarikh 9.02.2013  ini yang bercerita. 


Ha.. ada nampak kolam di dalam bilikm aku? Gambar di atas menunjukkan adanya air setinggi 10cm dalam bilik aku. Sedangkan bilik aku ni dibina di kawasan setinggi 1 kaki dari kawasan tanah IPGKS Miri. Apa yang terjadi sebenarnya? 



Menurut laporan, pada hari itu.. iaitu Sabtu yang lalu berlakunya hujan renyai renyai dan ditambah pula dengan air pasang besar di perairan sekitar ni. HAhaha, maaf bahasa aku ni bahasa pasar. Bukan bahasa standart untuk menjelaskan ramalan cuaca dan laut. Well, rosaklah fail aku dan banyak benda yg rosak. Sebab pada masa banjir ni berlaku, aku sedang keluar makan. Tengok la kereta aku terkandas. Air di depan tu tak dalam, tapi laluan ke asrama telah tenggelam sedalam 2 kaki. Abis la kreta aku nanti. Sekian sahaja ya.. Bye3 (^^)

4 Comment:

hana hadi said...

fuyooo... asrama kat bertingkat.huhu tempias air hujan ni

AkuMalas said...

@hana hadiWalaupun tinggi asramanya..namun sampai juga air.Huh..

Encik H said...

ohoo..dalam jugak tu 2 kaki..lebih drpd setengah meter..

AkuMalas said...

@Encik HYa.. huhu..syukur kat bilik x sedalam tu..kat luar bilik..selipar menjadi kapal.

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...