AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Bersama Kreta Mini Tamiya

Salam sejahtera kepada anda semua. Kali ini aku nak kongsikan perbandingan sistem badan kereta mini jenama Tamiya yang biasa kita lihat. Kereta mini terbahagi kepada banyak model dan jenis badan. Antara jenis badan kereta mini ini adalah MS Chassis, VS Chassis, FM Chassis dan banyak lagi. Setiap badan memiliki rekaan yang mempengaruhi prestasi di laluan trek. Gambar yang aku share ini aku peroleh dari BIG HOBBIES di Facebook.. kira team aku yg punya gambar la.

Ini merupakan sistem MS Chassis. Ia direka untuk kestabilan.

Contoh kereta menggunakan MS Chassis.

Ini adalah contoh kereta yang menggunakan Super X Chassis.
Kedudukan motor bagi Super X Chasis adalah di belakang. Direka untuk kelajuan dan memudahkan modifikasi motor.

 Adakah anda sempat menghayati zaman permainan ini? Aku merupakan antara insan yang bertuah kerana sempat memasang dan bermain dengan permainan ini. Jika dibandingkan dengan anak-anak zaman sekarang, dulu kita terdedah dengan permainan teknikal. Sekarang semuanya angry bird.. lasy-last mak ayah pun jadi angry sebab anak malas dan x nak keluar rumah. Sekian. (^^)

2 Comment:

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

hmmm abg ipar moon, suka je kereta mainan tamiya nie.. cam budak2 plak.. hehehehehhee

AkuMalas said...

@C.M.A @ CikMoonAdnanSaya pun sama.hahahahhaa!saya meminati mainan ini. Lagipun saya rasa ia bukan sekadar mainan..ia koleksi kesayangan ku.. :)

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...