AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Ada Apa Dengan Mu Hamster

Tak lama lagi cuti, aku akan balik rumah dan menghidu bau hamster yang hancing tapi kiut.HAhaha! kena pandai jaga barulah x berbau kan? Bak kata seorang blogger bernama EVAGURL IZMA, gambar membawa jutaan makna, adakalanya sampai tak terkata. Memang pun, kekadang aku bisu dan trauma bila melihat gambar yang sangat kiut! Nah.. Ada apa dengan Hamster. Aku Malas ni kan persembahkan gambar haiwan kiut ciptaan Tuhan ini.

Hai.. aku ni hamster

Ni yang jantan sedang kacau kekasihnya yang sedang tidur. Agaknya nak minta buatkan sarapan tu. Kejutkan isteri..

Alamak, dia perasan aku sedang mengintai mereka yang sedang bermesra.. :-P

Oooo.. nak belasah aku ye? Cuba la keluar..aku ada kucing ni..

Manja betul yang jantan ni, dia kata pada isteri dia "Sudah la tu sayang, jom kita tidur"

Merajuk dah..hahahhaha!!

Sekian sahaja, u all bolehlah buat dialog antara tikus betina dan jantan peliharaan ku itu. Nak tahu nama mereka? Ni yang adik aku berikan kepada mereka, Yang lelaki (Jantan la oi..) Hamtaro dan yang betina Hamtari. No comment la, walaupun pada pandangan aku, nama tersebut agak Lame.. Heheh! kalau aku,aku akan namakan mereka Hamster dan Hamstir Hahaha! 

Wei, x lama lagi cuti. Im so happy, Tinggal beberapa bulan lagi di dunia IPGKS Miri. Love u all! (^_^)


0 Comment:

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...