AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Instagram dan Aku

Entah la zaman sekarang ni ada kalanya aku sendiri tak faham mengapa kita buat sesuatu benda  dan terus kita suka untuk share dengan dunia. Seakan-akan kita nak orang tahu apa yg kita buat.  Sebagai contoh, aku ambil gambar makanan dan postkan dalam Instagram. Why I do that? ada ke orang nak tengok apa yang aku makan or buat? tak kan? kalau aku artis mungkin la orang berebut nak tengok. Apa lagi kalau aku gambar pict aku sedang melepas di jamban, tentu gempak kan?


Well, keep the positive point of view. Kita or, aku terutamanya menggunakan instagram bukanlah untuk mendapatkan populariti atau sengaja nak share semua everything all the stuff I do here. Sebenarnya ini adalah cara pada masa kini, bagaimana kita nak mendekati diri dengan masyarakat dan bersosial menggunakan ICT. Lagipun parents dan saudara mara aku semuanya ada Instagram apa lagi Facebook. Bagi mereka, gambar-gambar yang aku post ini adalah perkongsian tentang kehidupan aku di sini. Oleh sebab itu, kami sering berkongsi pengalaman melalui gambar. Lagipun subjek atau tema gambar yang kami post biasanya lebih kepada diri, keluarga dan alam sekeliling. Di saat inilah calling dan sms terpaksa akur dengan keberadaan Instagram dan Facebook yang mampu menyediakan gambar yang sungguh mengasyikkan serta membuatkan kita terasa lebih dekat. 

Cantik juga gambar yang dambil menggunakan perisian instagram di dalam telefon pintar ni (smart Phone). Well!! aku nak share antara hasil gambar Instagram yang agak best effect cahayanya dan warnanya.

bersama cermin mata kesayangan

doa sebelum makan pun nak di post?hehe..

kenangan indah di sekolah..

mak!!saya sedang di rumah kawan lelaki bukan wanita..

memeww!! my cat!

Inilah keadaan di dalam bilik kecergasan.

Haa!!inilah budaya masa kini! post makanan.

Hai! kami sedang study! bukannya melepak..

Menunggu.. apa ditunggu?

Haiwan pink! cuba teka..

Nostalgic..luv tiz pict.. IPGKS Miri.

Inilah cuti hujung penggal aku.


Well, alert! kalau u all terlampau banyak follower or kawan, better pastikan akaun Facebook or mana-mana laman sosial anda selamat dan terjamin privasinya. Di luar sana banyak predator yang mencari mangsa melalui internet

Bye2. 

2 Comment:

Evagurl Izma said...

kan org ckp, a picture worth thousand words.
gambar itu boleh berkata2 :)

ehs ipg? oh cikgu jugak rupanya

AkuMalas said...

@Evagurl IzmaSetuju sangat sangat dengan kata2 mu itu. Memang benar..gambar lebih bermakna.. kalah video..itu pendapat saya la..gambar pun dapat saya simpan dalam dompet.

YUp, saya ni bakal cikgu.This is my final year. (^_^)

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...