AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Kisah benar: Tiada cuti dalam jadual mereka!



Awak mula kerja di Office pukul berapa? 8.00am?
Murid-murid saya turun sampai sekolah awal 7.00am..
Cikgunya pula turun sekolah seawal 6.30am...

Tapi kamu lupa.. Mak-mak atau Isteri-isteri mereka tu menyediakan sarapan dan kelengkapan untuk semua mereka di atas. Cuba teka pukul berapa mereka bangun.. lebih awal kan?!

Awak abis kerja 5.00pm kan?
Murid-murid saya balik selepas gerko sekitar 5.30pm..
Guru-guru mereka lebih lewat..sekitar 5.32pm..hehe..2 minit jer lewat..
Ada kerja sampai 8pm.. tu kerja di kedai..buruh..tukang cuci..

Tapi kamu lupa.. Siapa yang sambut mereka di rumah? Insan yang bergelar Mak atau Isteri akan sambut mereka kan? masak makan malam, temani anak dan suami sambil menjadi pendengar kepada si suami yg tak habis-habis menyuarakan isu dan masalah di pejabat.. Mak jadi pendengar dan kaunselor yg x bertauliah pula pada malam hari..hehe.. cepat tidurkan ayah tu! hahaha!




I love u mum.. U are the best. Sebelum matahari terbit awak dah bangun, malam pun tak habis habis kerja kamu menjaga kami.



Waktu aku bercuti, aku seronok tidur sampai 10am.. Tak pernah saya melihat jadual mak saya ada cuti umum. Waktu kami vacation, dia yang paling busy, susun barang dan semak semua... makin kami cuti, makin bz pula dia. I love you mum. Selamat hari Ibu. Sekian sahaja dari aku malas. 


Tak lama lagi cuti. Semester break akan tiba. Kisah IPGKS Miri akan diteruskan di luar sana. Lihatlah bagaimana aku meluangkan masa cuti aku nanti. Bye2.. (^_^)

2 Comment:

Encik H said...

happy mothers day untuk mak-mak kita..:)

AkuMalas said...

@Encik HYa, hehehehe.. Bahagia di samping mereka.

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...