AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Why aku Menutup muka selepas balik dari tandas.



Salam sejahtera kepada semua yang membaca penulisan aku hari ini. Saya nak kongsikan kisah aku bila aku balik ke kampung halamanku. Ye la, aku ni merantau di dunia Miri. Study di IPGKS Miri la..

Bila aku balik ke rumah dari perantauan, aku ni selalu lewat tidur. Biasa la orang bujang, aku ni suka menonton TV sehingga pagi buta. Channel 551-556 menjadi mangsa. Adakalanya, sewaktu menonton ni terasa nak terkencing.

Duduk menonton TV

Tapi aku tahan dan tahan dan tahan.. tunggu iklan katakan, kalau dah masuk iklan baru angkat dari kerusi untuk ke tandas. Kalau nak ke tandas ni terpaksa la berjalan ke tandas melimpasi bilik adik dan ibu bapaku. Dijadikan satu cerita, selepas balik dari tandas, aku duduk semula di sofa, aku tersenyum sambil menutup muka seketika.
Mak aku dan aku time kecil dulu.
Teringat sesuatu tadi takala aku terdengar mak aku menyebut namaku dalam doanya tadi. Selalu dirinya mendoakan aku yang jauh merantau ini. I love you mumy (TnT)..miss u all.. jelas sungguh namaku selalu kau sebut.. mak~saya sayang mak~


Selamat hari ibu kepada semua yang ada di luar sana, ingati mereka-mereka yang bergelar ibu. Hormati mereka selagi ada..



5 Comment:

hana hadi said...

mak ke tu? comelnya...

AkuMalas said...

@hana hadiYer..gambar lama tu..zaman rock kapak.

Encik H said...

u know what chris..ur mom is very beautiful..:)

Encik H said...

sepatutnya beautiful ke pretty ek? oh my english..

AkuMalas said...

@Encik HMana-mana jer bang. Asalkan makna perkataan itu baik..hehehe. Thanks, semua mak kita cantik.Mak awak pun sama. (^_^)

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...