AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Aku Malas Love Jerebu.. NOPE!! I'm Not.

Salam sejahtera kepada anda semua yang sedang blogwalking sambil menutup hidung dikala musim jerebu ini. JErbu ini disebabkan manusia, walupun ramai yg akan cuba menutup malunya menjadi manusia sebab merosakkan alam. Kononnya jerebu ini disebabkan faktor semulajadi 100%. Damn lah.. Faktor manusia langsing tak ada? Rokok, kereta, kilang, pembakaran, bakar manusia, bakar rumah dan banyak lagi. Haiya, tak apa.. kali ini biar gambar yang akan layan semua ini. Love u all, please jaga kesihatan. Dari dunia Miri ini menular ke dalam IPGKS Miri. Aku melihat mentari senja di pantai Bakam menjadi merah..

Ni la cara nak selamatkan kawan "Baik" anda daripada terhidu jerebu yang bahaya.

Ni topeng jerebu saya.

Lama dah tak pakai topeng jerebu. Nanti makin tebal la bulu hidung manusia sebab evolusi menghadapi pencemaran udara.
Sebenarnya aku ni sangat hampa dengan sikap segelintir manusia keparat yang mengejar kekayaan tanpa memikirkan alam sekitar. Sudah banyak kemusnahan alam yang saya lihat di sekitar tempat ini. Sampai bila bumi ini bertahan? Kita asyik menyatakan teori yang kononnya semua ini disebabkan perubahan iklim dan faktor semulajadi semata-mata. Kita cuba untuk menenangkan keadaan dengan menabur cerita yang palsu. Sedarlah, semua ini disebabkan manusia. Sekian.

0 Comment:

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...