AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Intai-intai APA ITU Instagram!

Salam sejahtera kepada semua yang blogwalking hari ini!! Apa khabar semua? Good mood? Haaa.. tak terasa kan dah banyak perubahan yang kita alami dalam dunia internet yang tidak mengenal medium kini. Ada yang menggunakan laptop a.k.a lappy dan smart phone jer untuk bersosial.

Kini saya nak bawa anda meneroka sedikit ke dalam dunia Instagram yang kini telah menjadi wabak dalam dunia sosial internet. Instagram adalah sebuah perisian di dalam telefon yang memudahkan sesiapa sahaja berkongsikan kisah hidup melalui gambar. Berikut merupakan sedikit sebanyak sedutan bergambar mengenai instagram versi yang terkini untuk June 2013.

Home. Still loading..

Home yang dah loading.

Bahgian explore! 

Bahagian jurnal aktiviti rakan-rakan dan profil anda. Berapa yang like..berapa comment. Semua kena semak kat sini.

Profile.

Koleksi gambar selama ini.

List kawan yang aku ikut.

Siapa ikut aku?

 Kali ini aku nak tunjukkan sedikit cara asas mengedit dan post gambar menggunakan Instagram. Lihatlah gambar-gambar proses di bawah.

Ambik gambar atau masuk ke dalam galeri.

Sekarang potong atau crop.

Anda boleh memilih kesan khas pada gambar.

Bahagian bawah pula mood gambar.

Anda boleh kongsikan kepada dunia gambar yang anda dah tangkap.hehehe..

MAcam Facebook, anda boleh tag kawan-awan dalam gambar tersebut.

Kemudian Tekan share.

Akhirnya gambar itu muncul dalam Instagram anda!

Senarai gambar anda boleh semak dalam galeri profil anda.



Semoga sedikit sebanyak gambar yang aku beri tu dapat membantu anda yang tek pernah pakai Instagram faham akan fungsi perisian tersebut. Hehehe.. Jika anda ingin mengetahui lebih lanjut, sila layari link berikut. Sekian. (^_^) Bye Bye..

Baca lagi di:

2 Comment:

Miz Pineapple said...

lama x melawat blog ni tau..hehe..hi2..
Insta~insta..skg update suda lagi ni..ble post vid..mo lawan keek.. ^_^

AkuMalas said...

@Miz PineappleIya.. dah ada video..tapi phone aku x dapat..sebab x compatible. hehehe..

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...