AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Terasing di Facebook.

Apa lagi yang aku nak? Apa lagi yang mereka nak? Sememangnya kita dapat mencipta dan menemui jiwa2 yang boleh kita anggap sebagai kawan di sana namun Facebook membuatkan aku terasing untuk diriku sendiri. Sehinggakan aku leka dan cuai dalam mengerti dan menghayati mereka yang ada di sana. Apakah keterasingan ini membuatkan aku berubah lalu ingin mengongsikan segala yang aku lakukan di dunia ini untuk tatapan rakan-rakan dan follower (Macam bunyi flower la pulak) di Facebook. Nope, aku bukan nak meraih publisiti.. aku hanya nak mencari teman berbicara. Tu sahaja.

I have problem with this.
Kalau ikutkan hati, aku akan luahkan masalah aku terus terang di dalam Facebook. Namun aku ni waras, dan pandai berfikir masak-masak. Bukan pandai memasak, kalau memasak.. dengan dapur dan rumah sekali aku masak.hehehe.. not a good joke kan? Anyway, i dont want to share EVERYTHING in my mind.. I only share the good things. Thats why aku suka post gambar. No problem with the picture kan? Well im 25 years old, and ini lah perkara yang orang pada usia aku buat. Its normal.. kecualilah aku letak status macam isu ekonomi dan politik.. hey, Im 25, I'm also thingking about those stuff, but I dont want to shate it in my status. Saya tahu saya belum arif sangat berbincang mengenai isu sedemikian.

Wow, i have many friend! but.. the truth is.. ahh..just forget about it. I love every individual there, u all amazing.
Aku ada banyak kawan, kira banyak la 2000 tu. One thing I love about Facebook is, I can make many people that inspire me. Free of charge, mana ada saya diminta untuk membayar sekian duit untuk add orang yang terkenal kan? hehehehe! Well, aku sememangnya terasa terasing sekarang.. malahan dari dulu. I start to realize, living in a fake world make me smile for a few second after I log out from it. 

Hey, I really feel something wrong right now. Walaupun aku terasa terasing, aku tahu ada mata yang memerhatikan aku dari dalam Facebook. Someone that I dont know, still observing my live. I feel insecure. Really, I post something that good.. actualy, I'm so lonely.. Thanks Facebook because make me happy for a while. Now, I must face the real world..the real me..the real life.

what can I do? Reaching for the sky? It's feel so high..
Banyak yang sedang aku fikirkan. Mungkin ini harus aku lalui untuk menguji pengertian aku tentang hidup. Thanks because blog walking here.. (^_^)

0 Comment:

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...