AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Melukis adalah satu terapi

Naumburg (1958) menyatakan bahawa seni merupakan satu terapi yang membantu seseorang itu untuk meluahkan ekspresi yang terpendam. Perluahan ini membantu kita untuk memperoleh keperluan dari sudut afektif. Emosi merupakan satu aspek yang harus kita uruskan dengan baik kerana ia mempengaruhi kualiti hidup seseorang dari pelbagai aspek termasuklah fizikal.



Yakinlah bahawa seseorang yang tidak terurus emosinya akan berasa tidak yakin. Apa lagi jika perkara ini berlaku di kalangan anak-anak kita. Mereka akan menjadi murung dan tidak aktif. Banyak faktor yang mampu menyebabkan masalah emosi, namun kita tidak semestinya menjadikan perubatan berkonsepkan dadah atau ubatan sebagai jalan penyelesaian. Terapi seni juga boleh membantu kita meluahkan isi yang terpendam dan juga memperoleh kepuasan.

Rujukan tambahan:
 


0 Comment:

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...