AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Kompilasi Sajak bergambar Nukilan Pemalas


Mudah sahaja bagiku sebut. Jika berbicara tentang cinta. Namun mata tetap terbuka jua apabila menyedari hakikat selama ini aku mencintai seseorang yang tidak pernah ku jumpa. Memaksa nafasku terus menghentun rasa untuk bernyawa. Mengapa harus menyerah? selagi niat untuk bercinta bukanlah bukan untuk bermain. Bukan untuk meluka. Bukan untuk nafsu gila. Melainkan hanya untuk mencari cebisan tulang rusuk yang terlempar jauh ke seberang dunia sekalipun. Kerana mencinta adalah misi mencari sebahagian dari diriku.

( Ceh, jiwang nampak? Selamat mencuci mata.. )
 








2 Comment:

hainom OKje said...

Nampaknya dah kronik ni.. ..hehe...moga bertemu tulang rusuk yg terlempar jauh tu

AkuMalas said...

@hainom OKjeTerlempar jauh ke dunia pendidikan!hahaha! x la sekronik mana.. EQ ok..IQ jer masih blurr..sebab baru bangun tidur..thanks for rply. HEhehe.

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...