AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Jom Test Kawasaki Ninja 250 SE

Aku sebelum ni ada post pasal motor yang aku minati. Kali ni aku turun padang dan test sendiri motor yang aku rasa boleh tahan untuk dimiliki oleh penungang amatur yang baru nak berjinak dengan dunia Superbike. Pertama kali ku lihat motor ni adalah dalam risalah dan video promosinya. Kelihatan kecil motor itu dalam video, mungkin model dan penungang yang digunakan dalam rakaman tersebut besar membuatkan motor itu kelihatan kecil. Namun setelah aku melihat sendiri.. OMG.. Besar beb! Saiz hampir menyerupai Z800!!


Inilah gayanya bila aku menunggang motor ni. SE ini dengan warna yang menarik serta titik graviti yang sesuai dengan kebanyakan penungang ( Yg sederhana tinggi macam aku 165cm ) Walaupun kaki masih tak cecah sepenuhnya tanah. Wow.. Apa perasaan aku menungang dan memecut guna motor ni? Rasa macam 150km/j kacang jer dengan berat AKu 84kg ni. Wow! Selesa.. So, pengalaman ini banyak menjawab persoalan yang timbul dalam entri aku di bawah sebelum ini:

( Klik Gambar Entri Utk Baca )

http://aku-lazy.blogspot.com/2013/11/rahsia-rekaan-kawasaki-z250-dengan.html

http://aku-lazy.blogspot.com/2013/11/kawasaki-z-250-dilema-250cc-yang-lain.html 

http://aku-lazy.blogspot.com/2013/11/do-you-say-ninja-ulasan-aku-from-xbhp.html


2 Comment:

hana hadi said...

mula2 test pastu jadi hak milik :)

AkuMalas said...

@hana hadiAMINNNNnnnNNNnn.. saya nak sangat motor ni. Cikgu nak?

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...