AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Seranga Bertanduk Pelik

Pada suatu hari yang tenang di rumahku di Sarawak Malaysia, aku terlihat serangga yang bertanduk pelik! Mengapa pelik? sebab setahu aku yang tak mahir dalam bidang seranga ni, tanduk adalah sejenis exoskeleton yang bertujuan untuk melindungi haiwan. Kalau bertanduk, mestilah brutal dan ganas kan? (ada juga yang pelik dan tak mengancam, dengan tujuan untuk mengawan dan sebagai perhiasan untuk tarikan, rasanya kalau aku ada tanduk agaknya aku makin kiut ker? damn.. x dapat aku bayangkan)

Kalau bertanduk, mestilah brutal dan ganas kan? Tak kan lucu.. oleh itu biasanya aku melihat serangga bertanduk tajam dan mengancam. Ni tidak, tumpul dan.. u semua tengok la sendiri. HEhehe, selalu tengok seranga ni di sini dari zaman aku kecil dulu, so aku kongsikan dengan u all lah. Sebagai tambahan, ini merupakan sejenis Cicada. Dalam BM pula adalah Riang Riang. Link sebelah ni pula orang makan cicada. :-P [ http://aku-lazy.blogspot.com/2012/05/exotic-or-ewwww.html ]
 


Kat bawah ni pulak, lain-lain cicada yang mungkin u all pernah lihat. Sekian sahaja, nantikan post yang akan datang. Jumpa lagi. (^_^)


2 Comment:

Razfira said...

errrr gelinya

AkuMalas said...

@RazfiraGeli tapi cantik jadi hiasan kan?

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...