AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Sekolah Pedalaman Sarawak SK Ng Wak.

Memendangkan ku nak ambik mood suasana sekolah sebelum ditempatkan maka aku merantau hari ini. Tak sabar menunggu masa dan lokasi posting.Inilah cerita selepas keluar IPGKS Miri.

Salam sejahtera. PISMP merupakan satu program yang menghasilkan guru sekolah rendah yang tahan lasak kerana kebanyakkan mereka telah diberikan latihan Bina Insan Guru untuk survive dalam pelbagai jenis situasi pedalaman. Oleh itu, adalah satu kebanggan bila mengetahui adanya guru berkhidmat dengan penuh semangat di kawasan yang suar dimasuki.

Aku pada hari ini telah lepak sejenak ke sekolah yang bertaraf P1 di jalan Wak Pakan Sarikei. ( Betul ke alamat ni? ). Dengan perasaan yang kagum aku menikmati pemandangan sekolah pedalaman di atas bukit dan..dan..dan..ada line CELCOM!! ok, berikut adalah gambar sekitar kawasan SK Ng Wak.

 Dibantu oleh jaga
 Rumah tumpangan
 Rumah guru dan kelas dari jauh
 Asrama
 Dewan makan depan asrama
 Gelangang depan kelas
 Tempat perhimpunan dijalankan
 Pentas kecil
 Kelas
 Rumah untuk guru dan pekerja
 Kawasan Pra
 Dinding yang diganti menyebabkan bendera separuh jer. On the way repair.

 Jadi budak2 sekejap.
 Rumah guru.
 Rumah guru.
Rumah dan rumah lagi. Rumah lama ni.

0 Comment:

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...