AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Aku nak Honda CBR1000RR ( 2009 )

Salam sejahtera kepada semua yang terserempak dengan blog yang sempoi ini. Ya..ya.. ini blog yang banyak menceritakan pendapat peribadiku, so Aku minta maaflah jika ada yang tak suka bab-bab jiwang tu. Ok!! Lama dah aku tak post sesuatu tentang bike, kini sekali lagi aku nak cakap tentang bike yang telah mencubit hatiku.


Memperkenalkan CBR1000RR 2009!! Ya, ya.. tajuk dah lapuk kan? Sebab sekarang ada versi terbaru CBR1000RR Fireblade yang harganya mencecah Rm100K!! Ya, memang mahal kan? Dengan suspensi terbaru dan rekaan badan yang lebih tajam. Tapi entah lah, aku lebih jatuh hati terhadap rekaan pada tahun 2009. Sebab ia kelihatan lebih kontot dan padat! Hahaha! Cuba u all tengok body mereka, hampir sama.

CBR 1000RR SP (2014)

CBR 1000RR (2009)

Kembali semula pada tajuk. Ada apa dengan versi 2009? Ia merupakan satu superbike yang boleh dikatakan power dan kecil. Sebab ramai berpendapat bahawa ia ringan superbike 600cc tetapi ia adalah 1000cc! Dari segi saiz, ia tidaklah kecil, ia mudah dikendalikan dan memiliki teknologi clutch untuk moto GP. Bike ni dapat mencapai kelajuan 100km/j dalam masa 3.5 saat. Laju tu weii!! Kuat benda ni. Untuk factory made, prestasi bike ni sangat cun dan dapat mencecah MAX kelajuan 299km/j. Disokong brek ABS yang mantap menampah pratus keselamatan semasa menghentikan bike ni. Wow.. Jika aku ada budjet, memang aku akan beli benda ni versi 2014. Tak kisah sama ada versi 2009 atau terkini 2014. Yang penting teknologi CBR sememangnya mengagumkan! Hope dalam masa terdekat ni aku mampu memiliki jentera CBR 100RR. Mahal juga benda ni wei.. tapi x apa, yg penting puas. ( = , =)

CBR 1000 RR (2009) Sebenarnya aku dalam perancangan memiliki replika Repsol GP. X kisah lah dari tahun 2009 atau yang terkini. Asalkan lain-dari lain.

1 Comment:

Anonymous said...

keep it up bro...

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...