AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Kesalahanku Terhadap Cinta



Degup jantung kian terbisik, dikala mulut terkunci dan membisu. Jika berdiam bukan tandanya tidak mahu. Ia tandanya cinta yang semakin bersemi. Dalam diam aku menjerit menyatakan bahawa aku sentiasa mencintaimu. Sememangnya kesalahan itu sentiasa mencari ruang untuk merapuhkan sesiapa sahaja di dunia ini. Hanya syukur dapat aku jelaskan dalam penulisan ini kerana aku masih berpendirian dalam menuju ke arah cahaya. Tidak sukar kita menafikan luka itu jika kita masih yakin dalam perjalanan ini. Sedangkan pokok yang telah patah dahanya masih mampu berbuah. Menyuburkan alam indah ini, menaburkan benih kebaikan untuk menebus kekurangan yang lalu.


Semua insan sememangnya tidak dapat lari dari memiliki emosi yang sensetif dikala disoal tentang sesuatu yang bersifat peribadi. Ia mendorong kita untuk berfikir tidak waras dan bertindak melulu. Bukan kerana tidak mencinta tetapi kerana terlalu takut akan kehilangannya. Kita adakalanya benjadi orang lain dalam menghadapi suasana yang getir. Sehingga melupakan dasar perasaan dan cinta yang kita miliki selama ini. Tanpa kita sedari kita telah melukakan insan yang sangat kita cintai.


Hanya kemaafan yang mampu kita sertakan. Tapi, sapulah luka itu dengan madu kemanisan cinta, agar tidak terasa lama duka itu. Mengapa harus bersedih jika masih ada cinta di kalangan hati. Raikan apa yang tertinggal dan cantumkan semula kisah itu. Jangan dibiarkan menjadi debu, kerana masa yang pernah dilalui bersama selama ini tak akan sia-sia jika terus diperjuangkan. Kerana ia bukanlah pengakhiran jalan cerita melainkan satu permulaan yang penuh dengan pengajaran. Aku hanya ingin gembira, butakan diri terhadap yang terkurang... sekian. (^_^)

2 Comment:

Frank Fortyeight said...

Everybody make mistakes dude, so its normal for me in relationship context. Bkapel lbh kurang bka meda tayar mtobike ga,bc maya ba atas bc maya ba baruh ...i mean by ...kdg2 happy , belaya, ketawa begulai and nyabak pun bgulai ga. But the real things is learn to accept each other weakness and protect your relay until both sides finds its good to tie the knot which mean kawen la ..hehe.. good luck dude !!

AkuMalas said...

@Frank Fortyeight hahaha,thanks Franco. Well.. gona ride to Kuching again? Kita mengejar impian. Sambil ride.. kamen Rider.

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...