AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Menatap Wajah Murid-Murid Pedalaman



Salam sejahtera kepada semua yang terserempak penulisan dari Aku Malas. Sedang-sedang aku mengenang kembali zaman tamatnya pengajian di IPGKS Miri. Aku merasakan kehidupan ini berlalu sangat laju. Apakah aku masih memiliki memori dan pengajaran dari zaman kecilku? Aku hanya mampu menghayati raut wajah anak-anak kecil di sini. Mungkinkah ada di kalangan mereka menjadi sepertiku atau lebih hebat dariku di masa kelak? Doakan kejayaan anak-anak di sini.









Sekian sahaja kisah dari SK Nanga Ju, Julau. Sebuah sekolah yang harmoni dan jangan dicemari dengan kekalutan dunia di sini. Dengan berkat bantuan Kerajaan, segalanya semakin elok walaupun jauh dari perhubungan luar dan sukar dimasuki. Thanks.

0 Comment:

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...