AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Mengejar bayangan 136 hari

Bayang-bayang.
Hanya kebaikan yang kita simpan. Kekurangan itu dijadikan peneman sebagai peringatan untuk kita hayati sepanjang nafas ini masih terhembus. Sebagaimana aku yang leka terasing di dunia realiti, liar dan ligat mencari sebuah erti wajah kebenaran. Takala kesulitan emosi menemani dunia romantisku. Kerana aku masih percaya aku terus mengejar bayangan. Ku perjuangkan segenap kebaikan dan ketulusan perasaan yang pernah mengalir dalam jiwaku. Perjuangkan segenap emosi yang telah dicurahkan oleh kisah yang terindah. Aku tidak mahu ia terkubur...
Wahai bayang-bayang apakah punca mu itu dari sebatang mancis?

Seperti mentari yang menyinari jasad, adanya bayangan menemani kita. Namun kita sering lupa untuk menjenguk panjang atau gelap bayang-bayang itu. Kerana kita leka memandang ke atas melihat tinggi atau senja mentari itu. Mengejar bayangan banyangan selama 136 hari adalah satu tajuk yang membunyikan nekada dan keinginan aku untuk mencari asal usul bayangan itu.

Apakah ia satu permainan?
Adakah bayang-bayang itu berasal dari sinaran mentari? atau sinaran rembulan.. Mungkin juga dari sinaran sportlight yang memancar pentas kehidupanku? Aku tahu ia tidak adil bagiku. Mana mungkin adanya bayang-bayang yang teramat jelas menemaniku sepanjang nafasku jika tiada puncanya. Seperti bayang-bayang itu hanyalah cat hitam yang tersimbah di lantai mencomotkan karpet kehidupan. Eloknya aku terus mencari asal-usul bayangan itu. Dengan senyuman aku bangkit dari belengu, kerana aku menyedari masih ada rasa itu untuk diperjuangkan. Kerana aku belum kehilangan bayang-bayang ini.

Atau pengakhiran pencarian ini mnjadikan bayang-bayangku semakin berganda.

0 Comment:

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...