AKU MALAS

AKU MALAS
Kemalasan mengamit jemari sehingga merasakan apa yang di hati perlu dicoret. Pengertian akan makna malas itu hanya menjelaskan kepada rasa yang wujud untuk aku bergerak dikala enggan lagi berdiam diri. Ya, aku malas untuk berdiam diri. Ada yang menyatakan malas itu tidak elok, namun bagiku ia bergantung kepada pengamatan definisi malas itu dari aspek peribadi bukannya fonetik semata-mata. Sehinggakan aku terfikir untuk berhenti namun masih juga mata membaca blog ini... malas untuk berhenti? Selamat datang ke dalam blog Aku Malas, kisah di sebalik kehidupan di tanah ini.(Sarawak Blogger)

Kawan-kawan

Darah merah bertukar Ungu

Setiap patah lirik lagu yang menggetarkan gegendang telingaku membuatkan aku semakin menghampiri tujuan dalam perjalanan ini. Hidup bukanlah sesuatu yang merugikan, malah mati juga bukanlah satu perhentian. Kerana adanya perasaan yang sudi menemaniku dalam mengerti makna emosi di sebalik patah kata dan kepingan gambar ia bisa mengubah denyut hatiku. Mewarnai jiwa sehingga mengungukan darahku. Betapa larutnya lirik-lirik lagu kumpulan Ungu sehingga membuatkan aku terbelai oleh maknannya, ku kongsikan lagu ini denganmu wahai si pembaca yang istemewa.



Dirimu Satu By Ungu:

I will always love you kekasihkuDalam hidupku hanya dirimu satuI will always need you cintakuSelamanya takkan pernah terganti
Ku mau menjadi yang terakhir untukmuKu mau menjadi mimpi indahmu
Cintai aku dengan hatimuSeperti aku mencintaimuSayangi aku dengan kasihmuSeperti aku menyayangimu
I will be the last for youAnd you will be the last for me
I will always love you kekasihkuDalam hidupku hanya dirimu satu
Ku mau menjadi yang terakhir untukmuKu mau menjadi mimpi indahmu
Cintai aku dengan hatimuSeperti aku mencintaimuSayangi aku dengan kasihmuSeperti aku menyayangimu
I will be the last for youAnd you will be the last for meAnd i will be the last for youAnd you will be the last for me

1000 Malam By Ungu:
Di sini tanpa-Mu semuanya terasa matiSemuanya terasa tak berartiDi sini tanpa-Mu malam pun terasa panjangBulan pun tak menyinari malamku

Reff:Satu malam bagaikan 1000 malamTanpa-Mu semuanya terasa hilangSatu malam bagaikan 1000 malamTanpa-Mu semua jadi tak berarti

Di sini tanpa-Mu segalanya terasa hampaSemuanya terasa tak berwarnaDi sini tanpa-Mu detak jantungku berhentiSegala yang hidup pun terasa mati

Back to Reff:

Kini aku menyadariBahwa Kau-lah satu-satunya alasan aku untuk tetap hidupAku hidup untuk mencari diri-MuAku hidup untuk berjalan di jalan-MuKarena semua hidupku adalah milik-Mu

Back to Reff: 2x

Semua tak berarti

Aku Datang Untuk Mencintaimu By Ungu:
Ku tau kau ragu akan hadirku cuba memasuki hidupmuKu tau kau takkan pernah percaya dengan kata cinta yang ada
Namun inilah diriku yang ada untuk dirimu,Terimalah cintaku yang tulus dari hatiku,Dengarlah pintaku untukmu.
Aku datang untuk mencintamu, memberikan hal yang terindahtuk menyayangmu mendamaikan seluruh hidupmu,tuk mencintamu memberikan hal yang terindahjadikanku yang terbaik untukmu
Ku tau apa yang ada padaku takkan menyakinkan dirimuKu tau apa yang aku berikan takkan membuat engkau percaya
Namun inilah diriku yang ada untuk dirimu,Terimalah cintaku yang tulus dari hatiku,Dengarlah pintaku untukmu.
Aku datang untuk mencintamu, memberikan hal yang terindahtuk menyayangmu mendamaikan seluruh hidupmu,tuk mencintamu memberikan hal yang terindah
Ooo,oooo,huooo,haaa..
Jadikanku yang terbaik untukJadikanku yang terbaik untukmu....
Credits to:Editor gambar yang diggunakan untuk post kali ini. Ungu Wallaper. Rujuk Gambar untuk sumber.

0 Comment:

Post a Comment

Tanya la apa sahaja, nanti aku cuba jawab sebagai pemalas. Thanks. +1 Luck pada yang comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aku dah Tulis

Recent Posts Widget

Featured Post

FZ 150 berkepala Kawasaki Z

You ingat manusia saja dapat buat pembedahan kosmetik tukar hidung tukar mata? Itu belum cukup dahsyat sebab manusia setakat tukar hidung ...